Volkswagen pierde titlul de cea mai vândută mașină din lume. Ce marcă i-a luat fața

Volkswagen pierde titlul de cea mai vândută mașină din lume. Ce marcă i-a luat fața Volkswagen. Sursa foto: Dreamstime.com

Brandul Volkswagen, odată cel mai popular din lume, a pierdut lupta în China, cea mai mare piață a mărcii germane. A fost detronată fără drept de apel de o companie auto locală, care a reușit vânzări spectaculoase.

Volkswagen pierde teren

Volkswagen a vândut 1,2 milioane de vehicule în China, în primele șase luni ale acestui an. La volumul acesta de vânzări și-au adus contribuția și companiile locale FAW și SAIC, cu care celebrul brand colaborează de foarte mulți ani.

Chiar și așa, VW nu a reușit să depășească principalul rival, BYD, instalat confortabil pe primul loc pe piața chineză. În prima jumătate a acestui an, compania locală a vândut 1,6 milioane de vehicule, conform Profit.ro

Următoarea clasată pe podium este tot o companie locală. Chery reușește un milion de vehicule vândută, cu doar 100.000 peste brandul Geely.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tesla, a doua marcă non-chineză după Volkswagen, în picaj

Tesla, a doua marcă non chineză, după VW, a reușit să intre în Top 10, însă vânzările sale sunt mult reduse față de anii anteriori.

Tesla, mașini

Tesla. Sursa Foto: Dreamstime.com

Cu 426.000 de vehicule vândute, americanii s-au clasat doar pe locul 8, urmată pe locul 9, de Toyota. Dar aceasta din urmă,  a reușit să depășească brandul american datorită parteneriatului cu GAC, compania cu care construiește și vinde mașini pe piața chineză. Împreună au vândut 336.000 de vehicule. Toyota mai are și un alt parteneriat, cu FAW, cu care a vândut 308.000 vehicule, depășind astfel Tesla.

Mașinile chineze câștigă tot mai mult teren

În total, China a vândut în primul semestru 14 milioane de vehicule, cu 4,9% mai multe decât anul trecut.

Primele 10 cele mai mari companii chinezești au vândut 85% din volumul total de mașini. Este vorba de 12 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă cu 6,3% mai multe decât anul trecut.

Între timp, mărcile germane au reușit vânzări de doar 1,9 milioane de vehicule, în cele șase luni, iar mărcile japoneze, 1,4 milioane de unități.

Mărcile americane și cele franceze au scăzut în acest an cu aproape 20% fiecare.

Revista presei
Partea lor de adevăr