Chinezii sunt mai atenți la bugetul lor. Marile branduri de lux au de suferit

Chinezii sunt mai atenți la bugetul lor. Marile branduri de lux au de suferit Haine Louis Vuitton, sursa: Facebook/Luouis Vuitton

Valoarea unora dintre cele mai cunoscute companii de lux din lume se prăbușește. Asta pe măsură ce consumatorii chinezi renunță la cheltuieli. Chiar și cele mai exclusiviste mărci resimțind durerea.

Vânzările din primul semestru ale LVMH, puternica companie de lux a lui Bernard Arnault, proprietara Louis Vuitton și Christian Dior, au scăzut cu 10% de la an la an în Asia. Cu excepția Japoniei, o regiune dominată de China. Declinul pare să se accelereze. Vânzările respective au scăzut cu 14% în al doilea trimestru, conform rezultatelor publicate marți.

Acțiunile sunt în scădere

Acțiunile LVMH, ale căror oferte includ, de asemenea, bijuterii high-end și sejururi în hoteluri de lux, au scăzut miercuri cu 4,7%. Cel mai mare declin într-o singură zi din octombrie. Acțiunile și-au redus o parte din pierderi până vineri la începutul după-amiezii la Paris. Dar erau încă cu 4,4% mai mici decât înainte de publicarea rezultatelor.

Cifrele de la clopotul industriei de lux au avut un efect înfricoșător și asupra acțiunilor Prada. Care au scăzut cu 3% față de nivelul de închidere de marți. Compania listată la Hong Kong urmează să raporteze rezultatele semestriale săptămâna viitoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pentru moment, piața (de lux) rămâne volatilă. În timp ce investitorii reevaluează convingerea de odinioară că mărcile de lux sunt o investiție sigură, ferită de recesiuni economice mai ample”, a declarat Jochen Stanzl, analist șef de piață la CMC Markets, pentru CNN.

Companiile de lux pierd

Primele 10 companii de lux din Europa au pierdut 250 de miliarde de dolari în valoare de piață începând cu luna martie, a raportat joi Reuters. Declinul LVMH în China coincide cu scăderile abrupte ale vânzărilor în a doua mare economie a lumii raportate de Richemont, proprietarul bijutierului Cartier, și de producătorul german de automobile Porsche.

Richemont, care a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor în China, Hong Kong și Macao în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, comparativ cu anul precedent, a declarat că „nivelul scăzut al încrederii consumatorilor” a fost un motiv cheie pentru această scădere. În mod similar, Porsche a citat în parte „cererea slabă în segmentul de lux” din China.

Și Mercedes-Benz are de suferit

Mercedes-Benz, un alt producător de mașini de lux, a dezvăluit, de asemenea, o scădere a vânzărilor vineri. Deși una mai mică. Veniturile diviziei sale auto au scăzut cu 4% în al doilea trimestru. „Piața chineză s-a contractat ușo. Situația pieței în segmentul premium și de lux din China a rămas slabă”, a declarat compania.

Între timp, Kering, proprietarul Gucci a declarat că a existat „o decelerare marcată” a veniturilor sale în China în primele șase luni ale anului. Și „tendințele nu s-au îmbunătățit foarte mult în America de Nord și Europa”.

Cu toate acestea, Hermes a contracarat tendința. Compania cunoscută pentru gențile Birkin, ale căror prețuri variază de la 10.000 la sute de mii de dolari, și eșarfele de mătase a raportat o creștere a vânzărilor în toate țările din regiunea Asia, din care Hermes exclude Japonia, în prima jumătate a anului 2024.

China încetinește

Rapoartele privind profiturile reflectă o schimbare izbitoare în ceea ce privește cheltuielile cumpărătorilor chinezi. Care au cheltuit pe bunuri de calitate superioară în urma ridicării restricțiilor legate de pandemie, contribuind la stimularea creșterii în sectorul luxului.

Se pare că economia șubredă a Chinei afectează în cele din urmă multe mărci care se adresează chiar și celor mai înstăriți consumatori. Țara se confruntă cu o serie de provocări. De la cheltuieli de consum scăzute și o criză imobiliară persistentă până la o criză crescândă a datoriilor în administrațiile locale.

Creșterea economiei Chinei

Conform datelor oficiale publicate săptămâna trecută, economia Chinei a crescut cu 4,7 % în ritm anual în al doilea trimestru al anului. Ceea ce nu corespunde așteptărilor economiștilor. Și reprezintă cea mai slabă creștere din primul trimestru al anului 2023.

Este posibil ca încetinirea economică a Chinei să nu afecteze în mod egal toți cumpărătorii. Dar pare să limiteze achizițiile ostentative ale celor bogați, în ceea ce firma de consultanță Bain & Company a numit „rușinea luxului”. Similar cu ceea ce s-a întâmplat în Statele Unite în timpul crizei financiare globale, informează cnn.com

Revista presei