Test-drive BMW iX2. Care a fost experiența într-un SUV full electric
- Bucur Sorina
- 26 iulie 2024, 11:07
Omenirea se îndreaptă spre sustenabilitate, iar industria auto nu face excepție. Producătorii se concentrează pe vehicule electrice, care reduc poluarea și oferă performanțe excelente, așa cum am experimentat în test-drive-ul cu BMW iX2.
BMW iX2 este un SUV full electric compact ce combină tehnologia de ultimă generație cu un design atractiv, futurist. Toate acestea dau șoferului o experiență de conducere premium, dar în același timp și sustenabilă. Acest lucru nu poate decât să mă bucure: ai lux și sustenabilitate într-o singură mașină.
Protejarea mediului este o componentă extrem de importantă atunci când vorbim de industria auto. Marile companii fac eforturi serioase în ceea ce privește reducerea emisiilor de carbon și protejarea naturii. Iar cu ajutorul marilor giganți din auto putem contribui și noi la o lume mai bună, la o lume mai verde.
Un weekend electric cu BMW iX2
Pentru mine weekend-ul trecut a fost unul electric. Am avut ocazia de a merge cu noul BMW iX2 și pot spune că nu am avut parte doar de un alt test-drive, ci de o întreagă experiență. Acest lucru mă face să-mi schimb puțin părerea în ceea ce privește vehiculele electrice. Nu pot minți, iar acesta este fără îndoială o părere subiectivă, dar preferatele mele au fost întotdeauna mașinile pe combustibil, însă pot să înțeleg această strategie a oficialilor în ceea ce privește protejarea mediului. Dar România încă nu este pregătită pentru așa ceva. Nu sunt suficiente stații de încărcare în multe zone, astfel că există o posibilitate de a face „pana prostului” chiar dacă nu e din vina ta.
Revenind la subiect, BMW iX2 este un vehicul cu mult peste ceea ce poate susține România. Experiența de șofat pe care o conferă mașina este una extrem de plăcută. Am făcut un traseu de peste 300 de kilometri, însă statul la volan nu a fost deloc obositor, ba din contra. Așa ar trebui să fie o mașină. Să te facă să vrei să stai în ea, să o descoperi, să vezi ce poate și cu siguranță acest model al celor de la BMW este o astfel de mașină, scrie infofinanciar.ro.
Motor electric
Motorul electric puternic de 225kW conferă 306 CP. De asemenea, în doar 5,6 secunde se ating 100 de kilometri pe oră. Demarajele și depășirile au fost rapide și fără efort. Ce trebuie menționat în acest caz este faptul că viteza maximă la care ajunge „acul în bord” este de 180 km/h. De asemenea, tot în acest context, aș vrea să menționez faptul că autonomia în mod integral electric urban este de 502 kilometri. Aici, să nu uităm că aceasta depinde de diverși factori: stilul individual de șofat, caracteristicile rutei, temperatura exterioară, încălzirea și sistemul de climatizare, sistemul de precondiționare. Referitor la aceste lucruri trebuie avut în vedere în minte de a se face diverse comentarii conform cărora nivelul autonomie nu ar fi același cu cel „de la carte”.
Știți după ce treci după o mașină pe combustibil fosil pe una electrică, ai diverse senzații: de entuziasm, de teamă în caz că se termină bateria, dar mai ales ai senzația că nu ai pornit mașina. Motorul electric de pe BMW iX2 asigură șoferului o deplasare aproape silențioasă. Astfel, contribuie la o experiență de condus relaxantă și plăcută.
Stabilitatea și manevrabilitatea a BMW iX2
În ceea ce privește stabilitatea și manevrabilitatea vehiculul, lucrurile stau extrem de bine. Sau mai bine zis: mașina chiar stă pe asfalt. Bateria este montată în podea. Acest lucru contribuie la centrul de greutate coborât, dar și la îmbunătățirea stabilității și manevrabilității mașinii. A fost o deplasare sigură cu mașina, mai ales că vremea nu prea a ținut cu mine.
De ce spun asta? Ei bine, cei din zona București-Ploiești este posibil să fi primit un semnal de RO-Alert cu privire la starea vremii. În caz că nu s-a întâmplat acest lucru, vă pot spune chiar eu. Nu se vedea absolut nimic la un metru în fața din cauza precipitațiilor. A fost o ploaie de vară, extrem de puternică. Chiar și așa, nu mi-a fost frică, ba din contră. M-am simțit în siguranță, protejată de orice.
La cererea cumpărătorului, pe modelul celor de la BMW poate fi adăugat sistemul de tracțiune integrală, ce îmbunătățește controlul pe suprafețe variate și condiții meteo dificile. Acesta ar putea fi salvator de vieți în anumite momente, și până la urmă siguranța este înainte de toate.
Confort la volan
Mai sus am spus că mașina nu m-a obosit atunci când am fost la volan. Ceea ce este complet adevărat. Suspensia adaptivă asigură un echilibru ideal între confort și sportivitate, în special că filtrează denivelările drumului. De asemenea, sistemele de amortizare inteligente adaptează răspunsul suspensiei în funcție de stilul de condus și condițiile de drum. Astfel că pentru fiecare șofer în parte va oferi o experiență de condus personalizată și confortabilă.
Pachete M
Acest confort oferit la volan a fost dat, fără îndoială și de interiorul ergonomic, dar și de sistemul de Infotainment și conectivitate. Modelul pe care eu l-am condus a fost dotat cu scaune sport atât pentru șofer, cât și pentru pasagerul din dreapta. Această opțiune face parte din Pachetul M Sport, pachet al cărui preț se ridică la 4.049 de euro. În cadrul acestuia, se pot găsi și panou Instrumente Luxury, volan M îmbrăcat în piele, capitonaj plafon antracit, părți exterioare și interioare M Sport.
Trebuie menționat că pe modelul încercat de mine a fost pus și Pachetul M Sport Pro, al cărui preț se ridică la aproximativ 2.000 de euro. În acest pachet se regăsesc frâne M Sport, roșu lucios, ornamente lumini Shadow Line, scaune sport pentru conducător și pasagerul din dreapta, centuri de siguranță M, panou instrumente Luxury, volan M îmbrăcat în piele. Că tot veni vorba de volan, cel de pe mașină a fost unul încălzit. Valoarea acestei dotări se ridică la 205 de euro. De asemenea, din Pachetul M Sport Pro, mai fac parte și spoiler M spate, ornamente Shadow Line cu conținut extins, părți exterioare și interioare M Sport, dar și un conținut specific extins în Pachetul M Sport Pro. BMW iX2 se bucură de o izolare fonică extrem de bună. Fiind folosite materiale de calitate, se reduce destul de mult zgomotul exterior.
Dimensiunile BMW iX2 și conectivitate
Fiind un SUV compact, și dimensiunile acestuia sunt relativ mari. Lățimea vehiculului este de 2.104 mm, în timp ce înălțimea și lungimea sunt de 1.560 mm, respectiv 4.554 mm. De asemenea, SUV-ul electric al celor de la BMW cântărește puțin peste 2.000 de kilograme, mai exact 2.095 de kilograme.
Când vine vorba de sistem de infotainment și conectivitate, BMW iX2 se bucura de sistemul eDrive de ultimă generație, ce are un ecran tactil generos, dar și control vocal. Astfel, conferă accesul facil la toate funcțiile de infotainment și conectivitate.
Șofatul este unul sigur, mai ales că există un pilot automat adaptiv, ce menține distanța față de vehiculul din față și poate prelua controlul complet al vechiului în traficul aglomerat, reducând stresul șoferului. Pe aceasta l-am încercat și eu în special în localități unde viteza limita este 50 km/h. Asistența la menținerea benzii, monitorizarea unghiului mort și sistemele de avertizare la coliziune îmbunătățesc siguranța și reduc riscul de accidente.
În funcție de stare poți seta modul de a conduce
Mașina oferă șoferului mai multe moduri de condus, ce se activează prin butonul „My Modes”. De asemenea, acestea sunt împărțite pe șase categorii. Modul Personal este cel ce are setări echilibrate între eficiență și sportivitate. Modul Sport este destinat celor mai dinamice setări ale mașinii pentru cea mai pură experiență de condus. Modul Efficient aduce o experiență nouă inspirată de culorile orașelor noaptea pentru o undă de energie pentru cei din interior. Când vine vorba de modul Relax, acesta este inspirat pentru a îi conecta pe pasageri și șofer cu natura cu abordări diferite pe timp de zi și de noapte. Mai este un mod mai altfel, dacă poate fi spus acest lucru. Este vorba de Digital Art. Acesta este un mod ce oferă opera de arta realizată de Cap Fei expusă pe sistemul de condus al mașinii.
Pentru a nu mai căuta cine este Cap Fei vă pot oferi eu câteva informații. Aceasta este artista ce a făcut primul BMW art car „digitalizat”. Originară din China, Cap Fei este o proeminentă artistă contemporană cunoscută pentru abordarea sa inovatoare și multidisciplinară a artei. Ea se bucură de recunoaștere internațională pentru lucrările sale care îmbină diverse medii, inclusiv video, fotografie, performance și tehnologie digitală. Arta lui Cao Fei explorează adesea teme legate de societatea chineză contemporană, urbanizare, globalizare și impactul tehnologiei asupra vieții umane.
Dotările de pe BMW iX2
Pentru a vedea că nu este o mașină ca oricare și că atunci când o achiziționați nu este „cheală”, într-un limbaj de „specialitate”, echipamentele standard sunt prezoane antifurt, monitorizare presiune anvelope, kit de reparație pană, șasiu adaptiv, triunghiuri reflectorizante și trusă de prim ajutor, sistem de fixare ISOFIX pentru scaun copii i-Size, protecție acustică pentru pietoni, BMW IconicSounds Electric, DAB tuner, Apel de urgență, Ornamente Shadow Line. Prețul de pornire al acestui BMW este de 55.513 de euro cu TVA.
Ceea ce este absolut fantastic este că îți poți customiza mașina după propriul plac. Dacă vrei un anumit tip de jante, o anumită culoare a vehiculului, trapă panoramică, geamuri fumurii sau nu. Evident, și prețul mașinii va crește.
Cum arată exteriorul mașinii
Pentru a discuta puțin despre exterior, nu se poate începe cu altceva dinafară de culoarea Gry Skyscraper metalizat. Pentru a avea această nuanță, persoanele trebuie să scoată din buzunar suma de 964 de euro. De asemenea, pe modelul pe care eu l-am condus au fost jante din aliaj ușor M de 2o inch V-spoke, al căror preț este de 666 de euro. Mașina are un aspect sportiv, dat de liniile fluide și aerodinamice vehiculului. Capota sculptată și profilul lateral elegant accentuează dinamica vehiculului. Fără îndoială, acest model al celor de la BMW este inconfundabil. Grila frontală BMW Iconic Glob este vedeta mașinii, mai ales în întuneric. Forma acesteia este cu lumină albă, lucru ce îi accentuează contururile distinctive atunci când este în staționare sau în mișcare. Tehnologia inovatoare cu fibră LED generează efecte de iluminare care atrag atenţia şi care sunt vizibile atunci când rulezi sau când deschizi şi închizi automobilul.
Când vine vorba de farurile și stopurile LED, acestea nu doar oferă o vizibilitate excelentă, ci și un design atractiv, contribuind la semnătura luminoasă unică a BMW iX2.
Ținând cont de aspectul exterior, cei care doresc geamuri fumurii pe spate, prețul este de 460,99 de euro. Costul pentru trapa panoramică din sticlă este de 1.363 de euro. Acest tip de plafon conferă o atmosfera mai plăcută, mai aproape de natură și face ca interiorul să fie mai mare. Totuși, acestea dotări rămân la preferințele fiecăruia.
Cum arată noul BMW iX2 la interior
În ceea ce privește interiorul mașinii, totul se duce spre gama Luxury. Toate detaliile, toate elementele puse pe mașină te fac să te gândești la acest lucru. Modelul de teste a avut în interior o combinație de Alcantara M și Veganza, iar ornamentele interioare au fost din aluminiu Hexacube Pale.
Scaunele sport ergonomice conferă suport în virajele dinamice, în special dacă ai un stil de condus mai sportiv. Scaunul este adaptabil fiecărui șofer. Iar aceasta chiar este o mașină confortabilă pentru un drum lung, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Scaunele active pentru conducătorul auto și pasagerul din față costă 460,99 de euro. Scaunul reglabil electric al șoferului costă 871 de euro.
Pentru că nicio călătorie nu merge fără muzică, sunetul în BMW iX2 este intens și echilibrat. Sistemul de difuzare HiFi Herman Kardon are 12 difuzoare și 205 wați.
Știți este greu de descris o mașină. Da, spui că are aia, aia, aia, dar e altceva când simți chiar tu. Când te urci la volan, este ca și cum te urci într-o navă spațială. Luminile interioare, ecranul tactil, totul se contopește și formează o astfel de atmosferă.
Să nu te plictisești când stai să o încarci
Și totuși de ce să nu fie puțin altfel. Ce ziceți de o partidă de fotbal, sau de orice alt joc. Acestea se pot juca fie într-un singur jucător, fie în doi. Jocurile de pe AirConsole transformă ecranul într-o consolă de jocuri. Ceea ce este de menționat în acest context, este că încurajăm folosirea jocurile doar pe durata pauzelor de așteptare și nu în timpul șofatului. Tot ceea ce trebuie să facă este să scanezi codul QR pe display-ul central, telefonul este controller-ul, iar tot ce își rămâne să faci este să câștigi.
Și dacă te-ai jucat prea mult sau pur și simplu nu mai ai baterie la telefon, acesta poate fi încărcat în sistemul pentru încărcare wireless.
Iar dacă jocul a fost unul cu mașini și cu viteza, parcă rămâi în acea stare de Lewis Hamilton sau de Charles Leclerc, depinde de preferințe. Dacă trebuie să urmezi un traseu, BMW iX2 face deplasarea mult mai confortabilă deoarece are totul la vedere cu ajutorul Head-up Display-ului. În acest fel, concentrarea șoferului rămâne la drum, și chiar poți câștiga „propria cursă”, dar cu o viteză regulamentară.
Alte dotări opționale de pe BMW iX2
De asemenea, pe modelul pe care eu l-am condus a existat și Pachetul Innovation al cărui preț se ridică la aproximativ 4.000 de euro. Printre dotările pe care le oferă se numără: pachet oglinzi exterioare, sistem de acces Confort, geamuri față pentru izolație fonică, faruri adaptive led, asistent lungă, driving assistant professional. Toate echipamentele opționale exterior și interioare au costat 18.685 de euro. Astfel, prețul total al mașinii a urcat la 74.660 de euro.
Autonomie și încărcare
Fiind o mașină full electrică ar trebui să i se acorde puțină atenție și acestui detaliu. Autonomia mașinii este estimată la 449 de kilometri, iar capacitatea bateriei este de până la 64,8 kWh. Și ca să fii pregătit de vacanță, în timp ce își faci bagajul, poți lăsa mașina la încărcat și acasă la o priză de încărcare de mare putere sau o priză casnică cu ajutorul Flexible Fast Charter sau sistemul Wallbox. De asemenea, pe display îți arată atunci când ai ruta și stațiile de încărcare ce sunt în drumul tău.
Probabil vă întrebați care este durata de încărcare. Și parcă și aud în surdină: da,stai 10 ore ca să se încarce o mașină. Ei bine nu este chiar așa, mai ales că totul depinde de puterea stației de încărcare. La o stație de încărcare cu curent continuu de până la 130 kW, bateria se încarcă de la 10% la 80% în doar 30 de minute. Deci parcă nu este atât de rău. Dacă vehiculul este conectat la un BMW Wallbox de 11 kW, atunci modelul va fi încărcat complet în 6,5 ore. Mașina conectată la o stație de încărcare CA cu putere dublă de 22 kW se va încărca în 3,75 ore.
Cam acestea au fost cele mai importante lucruri despre modelul BMW iX2. Această mașină mi-a oferit o experiență, nu doar condusul propriu-zis și probabil și acest lucru trebuie avut în calcul. Să te facă să stai cât mai mult, să îți facă plăcere să o descoperi în fiecare zi, dar în același timp să fie protectivă cu mediul înconjurător.