România devine Poarta Europei. Acord important pentru țara noastră

România devine Poarta Europei. Acord important pentru țara noastră Portul Constanţa. Sursa foto: Arhiva EVZ

România. Portul Constanța devine poarta Europei. În cadrul consultărilor politice desfășurate la București între Ministerul Afacerilor Externe al Turkmenistanului și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, s-a luat în calcul semnarea unui acord interguvernamental cvadripartit între Turkmenistan, România, Azerbaidjan și Georgia privind crearea unei rute internaționale de transport Marea Caspică - Marea Neagră.

Portul Constanța devine poarta Europei

Inițiativa urmărește să îmbunătățească circulația mărfurilor între Marea Caspică și Marea Neagră. Ruta de transport Marea Caspică – Marea Neagră, care implică România, Georgia, Azerbaidjan și Turkmenistan, ar putea îmbunătăți comerțul dintre Europa și Asia, facilitând circulația mărfurilor între Marea Neagră și Marea Caspică.

Portul Constanța.

Portul Constanța. Sursa foto: Arhiva EvZ

România a investit sume uriașe în Portul Constanța

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a spus că atacurile rebelilor Houthi forțează Uniunea Europeană să-și diversifice rutele de transport. Prin urmare, Portul Constanța va deveni principala poartă de intrare Europa. Țara noastră a investit suma de un miliard de euro în acest port pentru a permite navelor de mare capacitate să opereze în port.

Marea Neagră

Marea Neagră / Sursa foto: Dreamstime.com

Potrivit proiectului întocmit CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, valoarea estimată pe cele două obiective și caracteristicile tehnice sunt următoarele:

Ne puteți urmări și pe Google News

Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)

Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).

Ce spune Adina Vălea

„Vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța, este România în principal. Vom avea, cel puțin în Uniunea Europeană, planuri destul de avansate în această direcție”, a spus comisarul Adina Vălean, potrivit știripesurse.

Și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice.

Revista presei