De la alimente la tehnologie! Istoria din spatele succesului Samsung

De la alimente la tehnologie! Istoria din spatele succesului Samsung monior digital samsung sursa foto: wikimedia.org

Numele „Samsung” înseamnă „trei stele”, numărul trei însemnând „ceva puternic”. Așa cum sună numele său, Samsung a crescut de la o companie mică la unul dintre cele mai mari conglomerate din lume.

Primul logo al companiei era format din trei stele și se baza pe o reprezentare grafică a cuvântului coreean Hanja Samsung. Inspirat de Mitsubishi, Byung-chul a stabilit pentru corporație o structură de management centrată pe familie (chaebol). Samsung a acționat în același mod ca o corporație japoneză tipică, cu directori care făceau ceea ce li se spunea fără să pună întrebări. Samsung a crescut rapid ca urmare a acestui comportament de afaceri, care a fost ajutat de asistența guvernamentală. Firma s-a extins în rafinarea zahărului, media, textile și asigurări și a fost salutată ca un miracol economic.

 În 1987, fiul lui Byung-third chul, Lee Kun-hee, l-a înlocuit după o ceartă de familie legată de moștenire. Kun-hee a transformat Samsung dintr-o fabrică de producție într-o putere tehnologică mondială prin investiții substanțiale în tehnologiile semiconductoarelor. El a fost spitalizat în 2014 după ce a suferit un atac de cord care l-a băgat în comă. Și de atunci, fiul său Lee Jae-yong, care este considerat mai relaxat decât predecesorii săi, a funcționat ca lider de facto al companiei.

Povestea de creștere a Samsung

Lee Byung-chul a fondat Samsung ca întreprindere comercială în orașul Taegu în 1938, cu doar 30.000 de woni. Samsung a început ca o întreprindere alimentară cu 40 de lucrători, comercializând și exportând articole fabricate în oraș și în împrejurimi. Comercializa pește uscat și legume coreene, precum și propriile sale produse de tăiței. astfel, când a izbucnit războiul coreean în 1950, firma a prosperat și s-a extins la Seul. Imediat după război, Lee a înființat o fabrică de zahăr în Busan înainte de a se diversifica în domeniul textilelor și de a construi cea mai mare fabrică de lână din Coreea la acea vreme. Diversificarea timpurie a Samsung s-a dovedit a fi o strategie de dezvoltare de succes, deoarece compania s-a aventurat rapid în sectoarele asigurărilor, valorilor mobiliare și comerțului cu amănuntul. Mult după război, Samsung s-a concentrat pe reabilitarea Coreei, în special pe industrializare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Era semiconductorilor

Samsung a început afacerea cu electronice în anii 1960 prin înființarea a numeroase divizii axate pe electronice. Samsung s-a extins în Germania, Portugalia și New York la începutul anilor 1980. Samsung Printing Solutions a fost înființată în 1982. Filiala acestei companii oferea soluții digitale companiilor tipografice. Afacerea a început să producă computere personale în anul următor, iar până în 1984, vânzările Samsung au depășit un trilion de woni. Samsung s-a extins la Tokyo și în Marea Britanie mai târziu în deceniu, stabilindu-se ca lider în producția de semiconductori cu o producție mare de 256K DRAM.

Lee Byung-chul, fondatorul companiei, a murit în 1987, iar copilul său, Lee Kun-hee, a preluat funcția de CEO. Samsung Semiconductor and Telecommunications a fuzionat cu Samsung Electronics nu după mult timp. Electrocasnicele, telecomunicațiile și semiconductorii au fost punctele forte ale companiei unite.

În următorii zece ani s-au înregistrat mult mai multe progrese și realizări. Samsung a ajuns rapid în fruntea industriei semiconductorilor, a fondat Samsung Motors și a început să producă televizoare digitale. În plus, corporația a început să investească substanțial în dezvoltarea și instalarea de echipamente pentru alte afaceri. Scopul său era să devină cel mai mare producător de electronice de consum din lume. Samsung Ventures a fost înființată în 1999 cu scopul de a investi în startup-uri care să se concentreze pe câteva dintre principalele oferte ale Samsung.

Lider în era telefoanelor mobile

SPH-1300, un model anterior cu ecran tactil prezentat în 2001, a fost prima incursiune a Samsung în domeniul telefoanelor. În 2005, afacerea a creat și primul telefon cu recunoaștere vocală. Samsung a cumpărat firme care au creat tehnologie pentru dispozitive electronice la sfârșitul anilor 2000 și începutul anilor 2010. Samsung a debutat cu Galaxy S II în 2011. Urmând Galaxy S III în 2012, care este unul dintre cele mai populare smartphone-uri din țară. De asemenea, Samsung a devenit cel mai mare producător de telefoane mobile din lume în 2012 și a achiziționat mSpot pentru a oferi amuzament consumatorilor de dispozitive Samsung.

În anii care au urmat, firma a făcut mai multe achiziții, inclusiv afaceri care o vor ajuta să își dezvolte serviciile în domeniul progreselor medicale, televizoare inteligente, ecrane OLED, casă conectată, sistem de gestionare a fluxului de lucru, soluții cloud, soluții de plată și inteligență artificială. Samsung a lansat Gear VR în septembrie 2014, un gadget de realitate virtuală conceput pentru a funcționa cu Galaxy Note 4. Samsung a avut mult mai multe brevete emise în SUA decât orice altă corporație înainte de sfârșitul anului 2015.

Cu peste 7.500 de brevete de utilitate acordate înainte de încheierea anului, Samsung a primit aprobarea oficială de a testa o mașină care se conduce singură în 2017. În anul următor, Samsung a declarat că își va spori inițiativele privind energia regenerabilă. Va adăuga 40.000 de lucrători în următorii trei ani, potrivit The Inc Magazine.