Portul Constanța, transformat total. Devine „poarta Europei”

Portul Constanța, transformat total. Devine „poarta Europei”Portul Constanţa. Sursa foto: Arhiva EVZ

Portul Constanța se va transforma în „poarta Europei”, deoarece va lega acest continent de Asia Centrală, urmare a atacurilor rebelilor Houthi. Astfel, oficialii europeni au fost nevoiți să stabilească noi rute de transport maritim, în deplină siguranță, a precizat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Portul Constanța, transformat total. Devine „poarta Europei”

Adina Vălean explică în ce constă proiectul de interconectare al Europei

Adina Vălean. Sursa foto: arhiva EVZ

România a făcut investiții majore în Portul Constanța, pentru a face față fluxurilor de transport. Guvernul Ciolacu a anunțat investiții de un miliard de euro în Portul Constanța.

„Partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța, este România în principal. Vom avea, cel puțin în Uniunea Europeană, planuri destul de avansate în această direcție", s-a exprimat Adina Vălean, într-o intervenție la Antena3. 

În fapt, războiul din Gaza a avut un impact direct asupra transportului maritim. Grupul rebel yemenit Houthi, susținut de Irana lansat zeci de atacuri asupra navelor comerciale din Marea Roșie. Prin urmare, mai multe firme majore de transport maritim au suspendat traversările în zonă și caută rute alternative.

România va  putea primi  nave de mare capacitate

Portul Constanţa, în atenția presei internaționale. Ce se spune despre corupția de aici

Sursa: Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. a menționat, pe pagina sa de Facebook, că Portul Constanța va avea capacitate de a opera nave de mare mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create.

Mai exact, potrivit proiectului întocmit  CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, valoarea estimată pe cele  două obiective și caracteristicile tehnice sunt următoarele:

- Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)

- Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).

„Prin noi terminale specializate, Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice.”,  a transmis ministrul Transporturilor,S orin Grindeanu.