Tinder promite să le explice utilizatorilor diferențele de costuri în UE
- Iulia Moraru
- 8 martie 2024, 14:52
Tinder, celebra aplicație de dating, a declarat că va oferi utilizatorilor săi explicații cu privire la discrepanțele de costuri din interiorul Uniunii Europene pentru aceeași gamă de servicii, potrivit unei decizii comunicată joi de către Comisia Europeană.
În urma unor reclamații primite din Suedia și Olanda în iulie 2022 cu privire la Tinder, Comisia a anunțat că a inițiat o investigație.
Utilizatorii Tinder plătesc prețuri diferite pentru aceleași servicii
Conform autorităților de protecție a consumatorilor din cele două țări, s-a constatat că Tinder aplica tarife personalizate fără a informa consumatorii. Astfel, încălca legislația UE privind protecția consumatorilor, a declarat Comisia Europeană.
Un studiu efectuat în Suedia în 2022, a constatat că Tinder a aplicat 36 de tarife diferite, unii utilizatori plătind echivalentul a trei dolari, în timp ce alții au fost nevoiți să plătească până la 36 de dolari pentru același serviciu.
Totodată, înainte de aprilie 2022, s-a observat că utilizatorilor mai tineri li se oferea frecvent un serviciu premium, în timp ce tarifele pentru utilizatorii mai în vârstă erau mai mari.
Reprezentanții aplicației promit clarificări până în aprilie
După dialogurile cu Comisia Europeană în urma investigației deschise, Tinder a garantat că va furniza informații clare utilizatorilor săi până la mijlocul lunii aprilie cu privire la tarifele diferite în funcție de vârstă.
Tinder, cu sediul în California, este o divizie a Match Group, cu sediul în Texas, care gestionează și alte platforme de întâlniri din diverse țări, printre care Hinge, Meetic, OKCupid și Plenty of Fish.
Match Group afirmă că Tinder are în jur de zece milioane de abonați plătitori la nivel global, însă acest număr este în declin constant, potrivit Reuters.
Descărcările aplicației Tinder, în scădere
În 2023, americanii au făcut peste 36 de milioane de descărcări de aplicații, în scădere cu 2% față de anul anterior și cu 16% față de vârful pandemiei din 2020, conform furnizorului de analize mobile data.ai.
Nu mai puțin de trei din zece americani au declarat că au folosit o aplicație de dating, conform unui sondaj.
Pentru cei sub 30 de ani, inclusiv tinerii din Generația Z cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani la momentul sondajului, utilizarea aplicațiilor de dating este și mai răspândită. Până la 53% au afirmat că au folosit una.