Trenul de pe ruta Chișinău-Iași va fi suspendat din data 5 februarie, din motive tehnice
- Maria Dima
- 1 februarie 2024, 22:56
Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) a anunţat că, începând cu data de 5 februarie 2024 inclusiv, cursa Chișinău - Iași (Socola) va fi sistată. Reprezentanții CFM nu a precizat când va fi reluată circulația trenurilor.
Trenul Chișinău-Iași va fi suspendate din 5 februarie. Pentru pasagerii care și-au cumpărat biletele la casele gării, restituirea sumei achitate se va efectua la aceste puncte de vânzare. Pentru pasagerii care au achiziționat biletele online, suma va fi rambursată pe cardul bancar utilizat în tranzacție”, precizează sursa citată.
„Ne cerem scuze pentru incomoditățile create și vă mulțumim pentru înțelegere”, au transmis reprezentanții CFM, fără a specifica pe ce perioadă va fi suspendată circulația trenurilor pe ruta Chișinău - Iași.
Trenul Chișinău-Iași pleacă din gară la ora 6.27
La sfârșitul lunii decembrie 2023, cursa de pe traseul Chișinău-Iași (Socola), care pornea din gară la ora 9.30, a fost anulată din motive tehnice. În prezent, trenul circulă doar pe cursa care pornește din Chișinău la ora 6.27 și ajunge în orașul Iași (Gara Socola) la ora 11.12. Ora la care pleacă din Gara Socola din Iași către Chișinău este 17.40.
Criză financiară la Căile Ferate din Republica Moldova
Căile Ferate din Republica Moldova se află în criză financiară de mai mulți ani. Federația Sindicală a Feroviarilor solicită autorităților statului să găsească soluții în regim de urgență, pentru plata restanțelor la salarii angajaților Căilor Ferate.
Mulți angajați nu și-au primit salariile din luna octombrie a anului trecut. Situația este prezentată într-o scrisoare publică, adresată președintei Maia Sandu, președinteluo Parlamentului, Igor Grosu, ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu, directorului APP, Roman Cojuhari, directorului Inspectoratului de Stat al Muncii, Cătălin Țacu, și Avocatului Poporului, Ceslav Panico.
La începutul lunii ianuarie, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, declara că Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” are datorii „de o lună, maximum două luni la plata salariilor”. „Suntem optimiști și credem că vom avea o creștere a volumului de tranzit și de transport pe calea ferată, astfel ca angajații CFM să nu sufere și să-și primească salariile la timpul potrivit”, preciza atunci Spînu.