Calificarea României la EURO 2024, lideră în audiență. America Express n-a avut nicio șansă
- Alexandru Sălăvăstru
- 19 noiembrie 2023, 15:41
Sâmbătă, 18 noiembrie, naționala României de fotbal a reușit o performanță extraordinară, după opt ani de pauză. Românii au urmărit cu mari emoții meciul naționalei, care a reușit în cele din urmă să treacă de Israel cu scorul de 2-1. Cu minim un egal marți cu Elveția, România poate câștiga grupa din care face parte.
Românii au ales să urmărească naționala lui Edi Iordănescu în seara de sâmbătă. Meciul a avut audiență dublă față de Antena 1 și triplă față de Pro TV, și a adus calificarea la EURO 2024.
EURO 2024. Israel – România, în topul audiențelor TV
La nivel național, calificarea istorică a tricolorilor a fost urmărită de peste 1,7 milioane de români. Pe perioada meciului, Prima TV a înregistrat o audiență de 10.3 puncte de rating și o cotă de piață de 28,8%.
Meciul de fotbal câștigat de români cu 2-1 a fost cel mai vizionat program al serii. Audiențele au fost de două ori mai mari decât locurile următoare. Partida difuzată de Prima TV a reușit să se situeze cu mult peste emisiunea America Express, care era difuzată la Antena 1 în același interval.
În același timp, pe Pro TV a rulat filmul Tomb Raider: Începutul şi Jocul de-a detectivii, iar pe Kanal D – serialul Secrete de familie, apoi o reluare Tu Urmezi, cu Dan Negru.
Unu din trei români care aveau televizoarele deschise au urmărit partida naționalei României
În plan național, aproape 1,8 milioane de români s-au uitat în fiecare minut la meciul Israel – România, pe Prima TV. Audienţa a fost dublă faţă de locul doi pe care s-a clasat emisiunea America Express, de pe Antena 1. Locul trei a fost ocupat de Pro TV.
În urban, meciul de pe Prima TV a sărit de pragul de un milion de telespectatori la oraşe. Şi aici, audienţa Prima TV a fost de două ori mai mare decât locul al doilea, America Express.
De asemenea, confruntarea naţionalei cu echipa Israelului a avut cea mai mare cotă de piaţă pe publicul comercial (21-54 urban): 33% market share. Ceea ce înseamnă cu unul din trei telespectatori care aveau televizorul deschis urmăreau partida.
Bucuria calificării la EURO 2024 a atras și mai mulți români în fața televizoarelor
În „minutul de aur” (23:40) peste 2 milioane de români urmăreau Prima TV. Erau primele minute de după finalul partidei comentate de Emil Grădinescu și Costi Mocanu când se transmiteau imagini cu bucuria tricolorilor și primele reacții.
Publicul masculin a fost și mai decis în alegerea partidei. Partida care ne-a calificat la Euro a fost cel mai urmărit program al serii în rândul bărbaților. Pe acest segment de public Prima TV a înregistrat 18.1 puncte de rating și o cotă de piață de 45.6.
La meciul tur de pe Național Arena, Prima TV s-a aflat în topul audiențelor cu aproximativ 400.000 de telespectatori avans față de Antena 1. Cei din urmă difuzau Chefi la Cuțite. Pro TV, cu filmele Rampage: Scăpaţi de sub control şi Numărul patru s-a poziționat pe ultima treaptă a podiumului.