Noi reguli de afișare a prețurilor pentru magazine și farmacii. Un ordin ANPC a fost publicat azi

Noi reguli de afișare a prețurilor pentru magazine și farmacii. Un ordin ANPC a fost publicat azisupermarket / Sursă: Rido | Dreamstime.com

Pentru a le furniza clienților informații clare, magazinele și farmaciile vor fi nevoite să pună toate prețurile produselor. Autoritatea Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat deja ordinul.

Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, magazinele (inclusiv farmaciile) vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) publicat azi.

Comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai putea să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg. Ordinul ANPC nr. 182/2023, publicat azi în Monitorul Oficial și în vigoare în 30 de zile de la publicare (26 iulie 2023), stabileşte „condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.

Ce reguli trebuie să respecte comercianții

Comercianții, inclusiv farmaciile, vor fi nevoiți să respecte o nouă regulă atunci când vine vorba despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate. Prețurile trebuie afișate la loc vizibil lângă produs sau direct pe el. În cazul vânzărilor directe, adică în magazin, comercianții vor fi obligați să afișeze, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate a acestuia, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând pentru toate prețurile aceleași caracteristici ale scrisului: font, dimensiune, culoare etc. Aceste reguli se vor aplica și la magazinele online.

„Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, scrie, mai exact, în ordinul publicat azi.

ANPC vine cu noile reguli privind afișarea prețurilor produselor în contextul în care, „urmare acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”, potrivit avocatnet.

Ne puteți urmări și pe Google News