Autostrada A 7. Probleme la lotul Ploieşti-Buzău. Sorin Grindeanu: Un şantier nu e o farmacie

Autostrada A 7. Probleme la lotul Ploieşti-Buzău. Sorin Grindeanu: Un şantier nu e o farmacieSursă foto: CNAIR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că din 13 contracte, pe tronsonul Ploieşti-Paşcani, 11 aparţin unor companii din România. El a mai spus că lucrările au mers foarte bine și că vor fi gata înainte de termen.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că lucrurile pe autostrada A7 au decurs mai bine decât se aștepta și că, din 13 contracte, pe tronsonul Ploieşti-Paşcani, 11 aparţin unor companii din România.

„Pe PNRR, pe bună dreptate, aţi ridicat o îngrijorare legată de A7. Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract - şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 - şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate. Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti. Dacă vorbim de această companie românească, are în gestiune undeva la 450 de kilometri de autostradă şi drum expres, astăzi. Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta”, a declarat Sorin Grindeanu, duminică, la Digi24.

Probleme la lotul Ploieşti-Buzău

Sorin Grindeanu a recunoscut că sunt câteva probleme la lotul Ploieşti-Buzău din cauza anumitor companii care nu respectă termenele.

Sursa foto: Razvan ValcaneantuEEC

„Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt frme străine care se ţin foarte bine de termene, ca să nu fiu greşit înţeles. S-a dat în decembrie Sibiu-Boiţa, trebuia să se dea în circulaţie în această perioadă. PORR a lucrat acolo, o companie austriacă. Nu e un caz singular această companie. Sunt companii străine sau româneşti care înţeleg, cum sunt companii străine sau româneşti care nu înţeleg. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică. Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte”, a precizat Grindeanu.

Ministrul a explicat și cum au afectat certificatele negative companiile. El a transmis că acestea sunt valabile la nivelul Uniunii Europene.

„Da, şi sunt foarte atenţi legat de aceste avize negative, fiindcă ,dacă e vorba de unul negativ, e valabil la nivel de Uniune Europeană. Depinde de legislaţia de la ţară la ţară, dar nu are cum, în Italia, de exemplu, să nu se ţină cont de certificat negativ primit în România pe un proiect pe fonduri europene. Vă dau un exemplu, compania Tirrena Scavi, care a avut contracte pe centura Timişoarei, lotul 1 de la Craiova la Piteşti şi legătura pe centura Bucureşti DN2 - A2. Am reziliat toate cele trei contracte. Rolul unui ministru nu e să rupă contracte în faţa camerelor de luat vederi, eu mi-aş dori să fiu în situaţia să nu reziliez niciun contract. Din punctul meu de vedere, e mai multă ordine odată cu schimbarea acestei legi”, a subliniat Grindeanu.