Al doilea oraș din România care va avea metrou. Contractul de de doua miliarde de euro poate fi semnat
- Andra Puiu
- 8 aprilie 2023, 18:33
Un nou oraș din România va avea metrou. Autoritățile locale pot semna contractul de două miliarde de euro, după ce instanța de judecată a respins contestația de procedură a companiei Dogus.
Primăria din Cluj-Napoca poate semna contractul în valoare de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția Magistralei M1 din oraș, după respingerea unei contestații pe procedură a companiei Dogus. Grupul turc Gulermak-Alstom este cel care se va ocupa de lucrări. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins vineri, 7 aprilie, contestația făcută de Dogus, ceea ce înseamnă că Emil Boc poate semna cel mai mare contract din Transporturi, fără să mai fie nevoit să aștepte o eventuală contestație în instanță.
Contractul a fost obținut de Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA – Arcada Company SA. Oferta depusă de grupul turc este de 9.059.483.352,07 lei, fără TVA, aproximativ două miliarde de euro cu tot cu TVA. Lucrările de proiectare și execuție vor dura 96 de luni, opt ani.
Câte stații de metrou va avea Magistrala M1 din Cluj-Napoca
Primăria Cluj-Napoca a transmis că pe lista proiectelor realizate de compania câștigătoare se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar. De asemenea, Asocierea Gulemaark-Alstom s-a ocupat și de proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia. Pe lista celor mai importante proiecte realizate de această companie se numără linia de metrou Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania câștigătoare are o subsidiară care este lider în Turcia în ceea ce privește producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir.
Magistrala M1 de metrou din Cluj Napoca va avea o lungime de 21,03 kilometri, 19 stații subterane și un depou suprateran. În proiect se mai precizează numărul total de călători care pot fi transportați este de 164.400 călători/zi în anul punerii în funcțiune și 246.000 călători/zi în anul 2060. Finanțarea pentru acest proiect va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor, cu bani din PNRR şi de la bugetul de stat, dar şi de la bugetul local, potrivit Ziare.com.