Mașina Primarului Capitalei, ridicată de Poliția Locală. Era parcată neregulamentar. Reacția oficialilor de la Sectorul 5

Mașina Primarului Capitalei, ridicată de Poliția Locală. Era parcată neregulamentar. Reacția oficialilor de la Sectorul 5Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

În această dimineață, a fost ridicată una dintre mașinile abandonate de Nicușor Dan în București. Aparent, acest autoturism ar fi fost parcat neregulamentar, iar din acest motiv Poliția Locală din Sectorul 5 a decis să ridice acest autoturism.

UPDATE: Poliția Locală Sector 5 transmite că nu a ridicat niciun autovehicul aparținând lui Nicușor Dan și face următoarele precizări:

- conform dispoziției nr. 2264 din 28.06.2022, autovehiculul cu nr. de înmatriculare VS 03 ZDO a fost declarant ca fiind abandonat, fiind localizat pe domeniul public, în strada Silexului nr. 7, Sector 5, București, conform procesului verbal de constatare, nr. 004845 din 14.04.2022

- autoturismul a fost ridicat astăzi, în baza Legii 421/2002. (legea menționață stabilește regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat).

- menționăm că, anterior, Poliția Locală Sector 5 a somat proprietarul, conform Legii 421/2002, în data de 26.04.2022. - autoturismul a mai fost ridicat de la aceeași adresă în urmă cu aproximativ 3 ani, pentru același motiv.

Nicușor Dan, cel care a declarat, în repetate rânduri, că declanșează „revoluția parcărilor” va trebui să scoată câteva sute de lei din buzunar. Va fi obligat să achite serviciul de transport și o amendă pentru parcare neregulamentară, potrivit A3 CNN.

În cazul în care nu va face acest lucru, în 30 de zile, autoturismul va fi dus către casare pentru a fi valorificat. Până la acest moment, edilul Capitalei nu a dat nicio declarație în acest sens.

Dacă primarul nu respectă regulile, ce pot face bucureștenii?

În contextul în care primarul Nicușor Dan nu respectă regulile de bază existente deja, de ce ar fi de acord locuitorii Bucureștiului cu noile cerințe impuse de el? În plus, declarațiile contradictorii ale primarului general și ale viceprimarului nu oferă doza de încredere de care bucureștenii au nevoie în relația cu Primăria Generală a Capitalei.

Începând din august, în București a intrat în vigoare o schimbare cu privire la parcarea pe locurile publice gestionate de Primăria Capitalei. Autoritățile competente amendează pe cei care nu plătesc parcările pe timpul zilei. În acest caz, șoferii riscă o sancțiune de 200 de lei pe zi, dar și imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.

Astfel, Capitala a fost împărțită în trei zone. Bucureștenii plătesc 10 lei pentru a-și parca mașina în zona ”0”, 5 lei pentru parcarea în zona ”1” și 2,5 lei în zona ”2”. Scopul declarat este acela de a fi eliminate mașinile din centrul Capitalei și de pe trotuare. Tarifele pentru parcare sunt calculate în funcţie de zonă, sunt valabile pentru arterele gestionate de Primăria București și acolo unde sunt trasate locuri de parcare.

Nicușor Dan vrea tarif unitar pentru şoferi

În luna septembrie, Nicușor Dan s-a răzgândit și a anunțat că vrea să scadă taxa de parcare pentru cei care vin în centrul orașului să parcheze. Astfel, șoferii ar urma să plătească 5 lei pe oră, în București, în loc de 10 lei. De asemenea, primarul Bucureștiului susține că la nivelul Capitalei ar trebui introdus un tarif unitar, deci o taxă de parcare cu același cuantum, indiferent de zonă.

„La fel ca în toate oraşele, în zona centrală, ai două variante. Fie ai un tarif prohibitiv, vorbim în Bucureşti de cinci străzi care au un tarif de 10 lei, ori o limitare de timp”, a declarat Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei. Taxa ar putea fi redusă la jumătate, pentru un timp limitat de două ore, susțin surse din PMB, pentru Antena 3.

Ne puteți urmări și pe Google News