Reguli noi pentru cei care cumpără mașini second-hand din UE. Datele lor sunt trimise la ANAF. Dispozițiile au intrat în vigoare

Reguli noi pentru cei care cumpără mașini second-hand din UE. Datele lor sunt trimise la ANAF. Dispozițiile au intrat în vigoareRomânii pot sa verifice starea tehnica a vehiculelor pe care vor sa le cumpere la RAR Sursa foto: Arhiva EVZ

Registrul Auto Român va transmite ANAF datele persoanelor care cumpără mașini second-hand din UE și cer înmatricularea lor în România. De asemenea, cartea de identitate a mașinii se eliberează doar proprietarului autoturismului. ANAF poate dispuse suspendarea înmatriculării.

Registrul Auto Român are noi reguli în ceea ce privește eliberarea cărții de identitate necesară pentru înmatricularea autovehiculelor second hand aduse din străinătate. Documentul se eliberează doar celui care dovedește că este proprietarul mașinii.

„Începând cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat Protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România. Astfel, RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție“, potrivit unui anunțat publicat pe site-ul Registrului Auto Român.

Informațiile se transmit la ANAF

Pentru a primi cartea de identitate a autovehicului, proprietarul mașinii trebuie să prezinte pe lângă certificatul de înmatriculare și documentele de achiziție intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).

Documentele de achiziție pot fi prezentate în original sau în copie, dar trebuie sa fie lizibile, având în vedere obligația legală ca acestea să fie scanate de angajații RAR și transmise în format digital către ANAF.

ANAF poate suspenda înmatricularea

Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.

„Solicitantul activității va fi informat de reprezentantul RAR că pentru autovehiculul respectiv eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informații suplimentare poate fi contactată această autoritate. Procedura se va aplica în toate reprezentanțele RAR din țară“, se mai arată în anunț.