Ninge în România. Autoritățile intervin cu material antiderapant. VIDEO

Ninge în România. Autoritățile intervin cu material antiderapant. VIDEO

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au anunțat că intervin cu material antiderapant pe Transfăgărășan, după ce noaptea trecută s-a aşternut primul strat de zăpadă.

A venit iarna! Din fericire, deocamdată doar pe Transfăgărășan. Colegii noștri de la Districtul Bâlea au intervenit în această dimineață cu material antiderapant în zona Bâlea Lac pentru a asigura condiții sigure de trafic. Îi rugăm pe șoferii care vizitează zona să circule cu prudență”, scriu reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov pe Facebook.

A nins pe Transfăgărășan, unul dintre cele mai frumoase drumuri din Europa

Drumul Naţional 7 C – Transfăgărăşan a împlinit ieri 47 de ani de la inaugurare, iar astăzi, la Bâlea Lac, la 2.000 de metri altitudine a venit şi prima ninsoare din acest sezon. Pe carosabil s-a depus un strat subţire de zăpadă, iar drumarii au intervenit cu utilaje şi materiale antiderapante, a anunţat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov.

Iarna lovește România. Vreme rea în toată țara: vânt puternic, ploi şi ninsori. Alertă ANM

Potrivit Regulamentului de Funcţionare, DN 7 C – Transfăgărăşan este deschis oficial doar patru luni pe an în perioada 1 iulie – 30 octombrie sau în funcţie de condiţiile meteo. În afara acestei perioade, riscurile de producere a unor căderi de pietre de pe versant şi avalanşe sunt mai mari, atât pe versantul sudic (Vidraru – Bâlea Lac) cât mai ales pe cel dinspre Nord, urcarea dinspre Bâlea Cascadă, unde, anul acesta grosimea stratului de zăpadă a fost de peste 5 metri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Povestea drumului este cu adevărat impresionantă

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpaților Meridionali moștenite dinainte de perioada comunistă (Șoseaua Alpină Novaci-Săliște ori vechea Șosea Câmpina-Predeal) sau făcute în primii ani ai regimului (drumul Bumbești Jiu-Petroșani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania și Muntenia (care, cu o singură excepție, urmau cursul unor râuri) determină inițierea de urgență a proiectului Transfăgărășanului - un drum strategic care să lege garnizoanele Piteștiului și Sibiului.

În notele de fundamentare a proiectului se menționează, totodată, ca motive "deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea, potrivit Wikipedia.