România este cunoscută ca fiind o țară plină de locuri spectaculoase, însă în vârful topului este vestitul Transfăgărășan, drumul care i-a uimit pe străinii de pretutindeni. Drumul în sine începe din localitatea Bascov din județul Argeș și se termină abia în apropierea Cârțișoara din județul Sibiu. Traseul are în total o lungime de 152 de kilometri, drum ce necesită un carburant bun care să nu vă creeze probleme. Unul dintre cei mai de calitate carburanți îi puteti găsi la stațiile Rompetrol.
Drumul spectaculos face legătura dintre două provincii istorice ale României, Muntenia și Transilvania. De-a lungul timpului, oamenii au văzut potențialul turistic pe care drumul îl are și au construit locuri unde se pot caza turiștii care vin de departe și nu pot realiza traseul într-o singură zi.
Cum a apărut Transfăgărășanul
Ideea construirii acestui drum care i-a uimit și pe străini a fost a lui Nicolae Ceaușescu. Drumul a fost finalizat în anul 1974 din cauza condițiilor meteo nefavorabile, care au dus la întârzierea lucrărilor cu aproximativ un an. Înițial traseul trebuia să poarte numele dictatorului Nicolae Ceaușescu, însă acesta a refuzat și a primit numele pe care o întreagă planetă îl cunoaște, cel de Transfăgărășan.
Acest proiect măreț a atras după el și câteva zeci de muncitori care și-au dat viața pentru construirea drumului. Potrivit datelor oficiale, ar fi murit un total de 40 de oameni pentru construirea Transfăgărășanului. În memoria celor decedați s-au construit două monumente, unul la cota 1.200, Poarta Geniștilor și Poarta Întâlnirii, la cota 1.600.
Drumul ajunge la o altitudine maximă de 2.042 de metri, în zona tunelului de la Bâlea. Această cifră îl face al doilea cel mai la înălțime drum din România, după Transalpina, care are o altitidine maximă de 2.145 de metri.
Pe traseu turiștii trec pe lângă lacul glaciar Bâlea, loc în care din 2005 se construiește în fiecare an un hotel de gheața din blocurile de gheață luate din lacul glaciar. Acest proiect este realizat în mai puțin de o lună și este format în întregime din zăpadă și gheață. Hotelul de gheață este funcțional între lunile ianuarie și martie, iar turiștii se pot caza pentru o experiență unică.
Materialele folosite pentru Transfăgărășan
Construirea acestui drum a fost o adevărată provocare și a necesitat dislocarea a peste trei milione de tone de rocă. Pentru acest proces s-au folosit aproximativ 6.520 de tone de explozibil (TNT). Imaginați-vă că doar contrucția tunelului prin muntele Paltinului a necesitat 3.573 de tone de ciment, 8 tone de oțel, 24.000 de ancore, 129 detone de plase sudate, 6.900 demetri cubi de nisip și multe altele.
Acest proiect a fost unul cu adevărat măreț, iar în prezent este unul dintre cele mai frumoase drumuri de pe glob, iar odată cu frumusețea lui a atras după el și o dezvoltare economică fabuloasă a zonei, unde s-au construit numeroase hoteluri, cabane si pensiuni.
După coborârea de pe Transfăgărășan, turiștii se pot îndrepta fie spre Sibiu, fie spre Brașov. În drum se pot opri să savureze o cafea și o gustare care să le dea energia necesară pentru continuarea traseului. Unul dintre cele mai potrivite locuri pentru asta este una dintre stațiile de reîncărcare Rompetrol de pe traseu. Descarcă aplicația Rompetrol și descoperă promoțiile și reducerile valabile.
Ceea ce trebuie menționat despre Transăgărășan din păcate, este faptul că nu este deschis pe toată perioada anului. Turiștii care vor să opteze pentru acest traseu trebuie să ia în calcul faptul că măretul drum este deschis de la finalul lunii iunie, până la finalul lunii octombrie. Această măsură este implementată din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile care pot pune probleme foarte mari.
Însă, cu toate acestea, Transfăgărășanul rămâne unul dintre cele mai frumoase trasee, atât din România, cât și din lume și este alegerea potrivită pentru cei care sunt în căutare de “o gură de aer” în afara orașelor.