Domnul Sorin Cîmpeanu, ministrul traseist a Educației, care vorbește în stil RoboCop, a reușit să-i scoată literalmente din minți pe profesori, pe școlari pe studenți și pe milioane de părinți. Nimic din ceea ce încearcă ei să comunice pe toate canalele de televiziune și pe parcursul întregii zile nu este clar. Totul e cu „dacă” și cu „parcă”. Și când se învață fizic în școli. Și când se învață utilizând dispozitivele electronice. Și când se învață prin telepatie. Și când e vacanță. Și când nu e vacanță. Ce e de făcut?
Dacă ne mai funcționează memoria, să facem recurs la ea. Să ne amintim cât de frumos a pledat Sorin Cîmpeanu, cu vocea sa inflexibilă, cu mimica sa mecanică, pentru învățământul în format clasic. Câte argumente nu a adus domnia sa acestei cauze. Explicându-ne că învățământul la distanță dăunează grav educației. Chiar și sănătății. Și că trebuie revenit urgent la sistemul clasic. Care nu este în niciun fel pericuos. Pentru că școlile sunt perfect organizate pentru a face față. Și despre ce organizare ne-a vorbit?
Ne-a informat RoboCop că există teste în număr suficient în școlile României, astfel încât zilnic se va ști care este starea de sănătate a fiecărui copil. Ne-a mai spus în acest sens că și problema prezenței unui cadru sanitar în fiecare școală va fi rezolvată, întrucât cele mai multe au cabinete și personal, iar în celelalte vor fi atrași medici prin contracte de colaborare. Iar școala este mai sigură pentru copii decât oricare alt mediu. La școală, aceștia sunt ținuți sub control, dar dacă nu s-ar face școală în format clasic, copiii și studenții ar scăpa de sub control și ar contamina societatea. Ne-a mai garantat, la început cu o jumătate de gură, apoi deloc, că dascălii sunt incluși și ei în casta esențialilor, deși în lege nu se preciza nimic în acest sens. Ce a spus și cum a fost în realitate?
În realitate s-a dovedit fie că domnul ministru Sorin Cîmpeanu mințea fără să clipească, fiind programat în acest sens, atunci când ne-a vorbit despre includerea dascălilor în casta esențialilor, fie că a fost la rândul său mințit și a înghițit gogoașa pe nemestecate. În realitate, sub presiunea uriașă a opiniei publice și în primul rând a presei, dar și sub presiunea dascălilor, aceștia au fost și ei incluși cu chiu cu vai în programul de vaccinare și ați văzut cum sărmanii făceau cozi imense pentru a se putea injecta. Pentru că în cazul lor nu au existat nici centre dedicate, ca în cazul securiștilor și reprezentanților altor instituții de forță, și nici vaccinuri suficente. Ca să nu mai vorbim de faptul că, spre deosebire de esențiali, dascălii nu au avut posibilitatea să-și vaccineze și restul familiei. În felul acesta, o minciună s-a dezumflat.
Apoi am aflat rând pe rând, din informațiile transmise zilnic de jurnaliștii din întreaga țară, că nu există decât într-o mică proporție cabinete medicale și nici nu prea există medici în școli. Ca atare, cum ar fi putut fi controlați zi de zi copiii? Cum ar fi putut fi ei testați? De către cine? Vă amintiți? Cu o zi înaintea deschiderii școlilor, părinților li s-a comunicat în scris că școlarii trebuie să se prezinte cu testul făcut. Solicitare care a generat o veritabilă nebunie în întreaga țară. Cu câteva ore înaintea deschiderii școlilor, s-a renunțat la această condiție, dar și la obligația părinților de a da declarații pe proprie răspundere privind starea de sănătate a copiilor. Altă nebunie. Apoi, după multe bâlbâieli, s-a ajuns la concluzia că nu pot fi testați copiii fără acordul părinților. Iar cei mai mulți părinții nu și-au dat acordul. De ce? Pentru că testele preconizate erau invazive. Cu bățul în nas sau în gât. În aceste condiții, Ministerul a rămas cu milioane de testere în stoc. Și când i-a venit mintea cea de pe urmă domnului ministru, în urmă cu două zile, a descoperit și ne-a spus și nouă că pe această cale nu se mai poate merge. Că degeaba încearcă să-i convingă pe părinți. Așa că vor fi utilizate – ne-a garantat acesta – alte tipuri de testere. Cele bazate pe salivă. Care din capul locului ar fi trebuit să fie utilizate în școli. Dar grupurile de interese nelegitime din proximtitatea sau chiar din interiorul Ministerului Educației au vrut altceva. Au încercat și au reușit să scoată banul.
De acum, orice tip de testere ar fi achiziționate, ele sunt inutile. Pentru că, rând pe rând, localitățile se închid ca nișe conserve, fiind carantinate, iar copiii sunt făcuți pachet și trimiși acasă. Să-i testeze familia lor. Și se trece din nou la învățământul de la distanță sau prin telepatie. Bună treabă!
Sistemul de învățământ este atât de bine organizat de către RoboCop, încât au existat localități în care, după ce s-au închis școlile, sărmanii copii au fost chemați zilnic să-și ia porțiile de hrană. Pentru că fuseseră comandate, plătite și nu se cădea să fie aruncate la gunoi.
În aceste condiții, mai poate avea cineva pretenția să parieze pe modul în care se va da bacalaureatul în acest an? Sau asupra felului în care vor decurge evalurările națioale? Păi dacă ministrul Educației nu știe pe ce lume trăiește, ar putea să știe strălucitul președinte al asociației elevilor, confruntat zi de zi cu haosul din instituțiile de învățământ? Care este diferența între ceea ce se întâmplă în Educație și noile restricții, unele de o tâmpenie absolută? Ca să dau un singur exemplu, se restrânge dramatic timpul în care o persoană poate să circule liber cu masca pe figură și se scurtează dramatic, dacă nu cumva se anulează cu desăvârșire, azi vom afla, libertatea de mișcare în zilele de weekend. În aceste condiții, o minte creață din Guvernul din care face parte și RoboCop a preconizat o distanțare fizică suprarealistă în mall-urile care rămân deschise. Acestea trebuie să calculeze fluxul de persoane, în așa fel încât fiecare să beneficieze de patru metri pătrați iar distanțarea dintre persoane să nu fie mai mică de doi metri. Cum Dumnezeu să poată fi făcut un asemenea calcul? Oricât de prost ar fi un om, știe că un mall nu este altceva decât o sumă de magazine diferite. Cu mărfuri diferite. Cu cumpărători diferiți. Și cu afluxuri diferite de persoane. Cine ar putea planifica o asemenea organizare în vreun mall din lume? Nici măcar extratereștii? Nici o inteligență artificială și cu atât mai puțin RoboCop, care nu a fost în stare, cum era și firesc, să planifice vreo distanțare în clasele de școală, în toalete, pe culoare sau în curte.
Ministrul traseist al Educației, dincolo de modul absolut penibil în care arată în poză, este atât de văzduhist, încât a ajuns să facă notă discordantă până și cu colegii săi de Guvern, care și ei parcă au fost aleși unul și unul după chipul și asemănarea președintelui Klaus Iohannis. Și apropo de președinte. Acum are „Guvernul lui”. Are și „Parlamentul lui”. Ce-l împiedică mă rog frumos să facă în așa fel, încât învățământul, parte estențială a „României educate”, să funcționeze într-un mod cât de cât normal?