Noul portavion al Franței. De ce merge Macron pe mâna nucleară?

Noul portavion al Franței. De ce merge Macron pe mâna nucleară?

Mai multă autonomie, mai multă putere. La fel ca actuala navă-amiral a marinei militare franceze, Charles-de-Gaulle, portavionul de nouă generație anunțat de liderul de la Elysee va avea propulsie nucleară.

Nici vorbă de reîntoarcerea la diesel pentru marinarii francezi. Viitorul portavion al Hexagonului va avea propulsie nucleară. Anunțat operational la orizontul anului 2040, noua navă strategică va înlocui actualul portavion Charles-de-Gaulle care a intrat în serviciu în anul 2001.

Chiar dacă multe informații despre noul portavion pe care-l pregătește Franța sunt clasificate, câteva date au apărut. Astfel, nava va avea un deplasament de 75.000 de tone și o lungime de aproximativ 300 de metri.

Față de 42.000 de tone și o lungime de 261 de metri, cât are predecesorul său, mai mult decât portavioanele britanice, dar mai puțin decât cele 11 portavioane americane.

Noul portavion va putea îmbarca avionul de luptă de nouă generație, înlocuind actualele avioane Rafale, care va fi în centrul „sistemului de luptă aeriană al viitorului” (SCAF).

La ora actuală, în afară de portavioanele americane, Charles-de-Gaulle este singura navă de acest tip propulsată de energie nucleară.

Cele 42.000 de tone ale sale sunt deplasate de două reactoare K15, fiecare având o putere de 150 megawați, funcționând cu apă sub presiune. Sunt aceleași care echipează, dar într-un singur exemplar, submarinele lansatoare de rachete și submarinele nucleare de atac ale marinei franceze, scrie Le Figaro.