Criză fără precedent în paradisul locurilor de muncă. Coronavirusul nu iartă nimic

Criză fără precedent în paradisul locurilor de muncă. Coronavirusul nu iartă nimic

Companiile aeriene Emirates şi Etihad cer, din nou, personalului navigant să îşi ia concediu fără plată.

Companiile aeriene din Golful Persic Emirates şi Etihad Airways au cerut, încă odată, personalului navigant să îşi ia concediu fără plată, în încercarea de a gestiona impactul pandemiei de COVID-19, arată o serie de documente interne consultate de Reuters.

Sectorul transportului aerian este unul dintre cele mai afectate de pandemie, iar companiile aeriene estimează că va fi nevoie de mai mulţi ani pentru ca activitatea să revină la nivelul de dinaintea crizei.

Într-o notă internă, Emirates şi-a informat personalul navigant că poate să îşi ia concediu fără plată, de la una până la trei luni, începând de la 1 septembrie şi până la 30 noiembrie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania, care a cerut încă din luna iulie piloţilor şi personalului de bord să îşi ia patru luni de concediu fără plată, a decis săptămâna trecută să concedieze unii angajaţi, continuând un proces de restructurare care a început în iulie. Un purtător de cuvânt de la Emirates a confirmat că angajaţilor li s-a propus să îşi ia concediu fără plată, dar a refuzat să spună câţi angajaţi au acceptat această ofertă.

În ceea ce priveşte Etihad, printr-un comunicat intern angajaţilor li s-a spus că firma are mai mult personal de cabină decât este necesar, iar mulţi dintre aceşti angajaţi nu sunt înscrişi în calendarul de zboruri, o situaţie care nu este viabilă pentru o companie aeriană. Etihad, o companie aeriană din AbuDhabi, a cerut angajaţilor, încă din luna martie, să îşi ia concediu fără plată.

Cele două companii au reluat gradual transportul de pasageri începând din luna iunie, după ce au blocat avioanele la sol în luna martie.

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) estimează că veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea la aproximativ jumătate în 2020, la 419 miliarde de dolari, iar industria în ansamblu va suferi pierderi de peste 84 miliarde dolari. IATA a prevăzut, de asemenea, că veniturile pe kilometri parcurşi de pasageri (RPK) pentru cursele interne nu vor reveni la nivelurile din 2019 decât în 2022, iar RPK pentru cursele internaţionale abia în 2024.

Companiile aeriene din Europa, în impas

Aproape întreaga flotă de avioane a companiei aeriene low-cost Ryanair stă la sol din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus.

Șeful companiei Ryanair, Michael O’Leary, se așteaptă ca 3000 de angajați să-și piardă locurile de muncă.

Și compania aeriană low-cost Wizz Air a anunţat că va elimina 1.000 de locuri de muncă şi va tăia salariile pentru restul angajaţilor, în contextul eforturilor destinate să limiteze impactul financiar al pandemiei de coronavirus, care a paralizat călătoriile cu avionul, transmite Reuters.