Va fi jale în Capitală! Străzile importante, închise... Cum s-a ajuns aici

Va fi jale în Capitală! Străzile importante, închise... Cum s-a ajuns aici

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a prezentat marți recomandările făcute autorităților locale de Institutul Național de Sănătate Publică, în studiul privind evaluarea expunerii populației la poluarea aerului cu praf.

Printre măsurile recomandate se numără chiar închiderea circulației pe anumite artere atunci când se depășesc valorile maxime pentru poluarea cu praf, amenajarea de benzi unice pentru mijloacele de transport public, benzi pentru biciclete, taxă de acces în centru, o șosea de centură viabilă, extinderea rețelei de metrou. Firea a declarat că 300.000 - 400.000 de masini tranzitează zilnic capitala, iar acestora li se adaugă cele 1,5-1,6 milioane de mașini din oraș.

Primarul general a declarat că studiul a fost făcut pentru perioada 2010-2017, atunci când rețeaua de monitorizare a calității aerului de la Ministerul Mediului înregistra depășiri frecvente pentru poluarea cu praf. Gabriela Firea spune că în ultimii ani nu s-au mai înregistrat la fel de multe depășiri. Primarul a cerut însă un audit internațional al stațiilor de măsurare a poluării, pentru că date înregistrate de acestea au fost contestate în ultima vreme. „Sa ne spună dacă aceste informatii sunt corecte, ca sa avem date reale”, a declarat Firea.

Recomandările făcute de Institutul Național de Sănătate Publică pentru autoritățile publice sunt următoarele:
- identificarea surselor de poluare în special în punctele unde s-au înregistrat în mod repetat depășiri ale nivelurilor de pulberi în suspensie, zona Drumul Taberei, Cercul Militar, fiind posibil ca în aceste regiuni, pe lângă trafic să existe și alte surse de poluare, șantiere defectuos manageriate;
- posibilitatea întreruperii circulației pe anumite artere atunci când se depășesc limitele maxim admise;
- îmbunătățirea infrastructurii de transport în comun și încurajarea populației să folosească această infrastructură prin programe de fidelizare, crearea de culoare unice pentru transportul în comun pe distanțe cât mai mari;
- aplicarea unor taxe majorate pentru cei care tranziteaza orașul cu autoturismele, dar numai dupa amenajarea unor parcări la gurile de metrou, la intrarea în oraș;
- amenajarea infrastructuri pentru biciclete;
- monitorizarea șantierelor;
- crearea centurii capitalei și încurajarea populației să amenajeze acoperluri verzi;

- extinderea rețelei de metrou;