Noii imbogatiti rusi se joaca de-a saracia

Noii imbogatiti rusi se joaca de-a saracia

Milionarii platesc bani grei pentru a proba, o zi, viata oamenilor simpli.

Milionarii rusi s-au plictisit de luxul in care traiesc zi de zi, astfel ca incearca noi metode pentru a trai senzatii tari, care pot parea insa ciudate pentru oamenii obisnuiti.

Rusii cu dare de mana ajung sa cheltuiasca sume de cel putin 10.000 de euro pentru a se transforma, macar pentru o zi, in cersetori, muzicanti stradali, servitori, soferi de taxi sau prostituate, releva AFP.

In acest context, multe firme specializate in organizarea de evenimente s-au gandit sa profite de pe urma capriciilor milionarilor. Ca atare, companiile de profil se inghesuie sa le ofere clientilor - oameni de afaceri, deputati, inalti functionari si sotiile acestora - ineditele experiente pe care le cauta. Managerii acestor firme au inteles ca pentru rusii care au strans averi fabuloase peste noapte a devenit mult prea banal sa faca bungee jumping sau sa se angajeze ca mateloti la bordul unei nave pentru a scapa de stres.

„Luxul nu consta in sclipirile de diamant, ci in momentele de neuitat pe care le traim”, a explicat unul dintre clienti, Aleksandr Sorokin, care adora sa-si petreaca ziua de nastere mergand cu motocicleta cu 200 km/h. „Le-am facut pe toate: am sarit cu parasuta, am facut heliski (un sport care combina schiatul cu zborul cu elicopterul). E dificil sa mai gasesc ceva care sa ma incante, poate doar sa pornesc pe cararile batute de Gingis Han”, a spus acesta.

Distractii „intelectuale”

Exista, de altfel, companii specializate in organizarea de evenimente cu tenta istorica, destinate celor care prefera „placerile intelectuale”. Directorul companiei de petrecere a timpului liber RBA Promo Holding, Aleksei Vantsugov, a declarat ca 10 oameni de afaceri din sectorul imobiliar, obisnuiti ai hotelurilor de lux, au platit fiecare cate 25.000 de euro pentru a dormi in satele din muntii Afganistanului unde au pornit pe urmele lui Alexandru Macedon.

Altii, tot amatori de istorie, s-au aratat interesati de jocuri ceva mai complicate. De pilda, directorul unei societati imobiliare, Eduard (38 de ani), si prietenul sau Gheorghi (45 de ani) au vrut sa se joace de-a Napoleon intr-o caldire a Ministerului Apararii de la Moscova, unde au fost adusi soldati in miniatura.

Cei doi au pus la punct strategii militare si planuri de lupta, iar unul chiar s-a ambitionat sa schimbe cursul istoriei. Astfel, primul „Napoleon” a castigat batalia de la Waterloo. Al doilea „Napoleon” s-a conformat totusi istoriei si a pierdut batalia de la Borodino (Rusia), asa cum a facut si adevaratul imparat, in 1812.

Fiecare a platit pentru distractie aproape 28.000 de euro. „Oamenii acestia au facut avere foarte repede si au facut de toate de dragul distractiei. Acum au ajuns sa se joace precum copiii, numai ca fac abstractie de costul jocurilor”, a spus Vantsugov.

Exista si milionari care apeleaza la serviciile acestor firme pentru a le oferi celor dragi o surpriza placuta si iesita din comun. Dar majoritatea se limiteaza la a-si oferi singuri experiente senzationale, mai ales amestecandu-se printre cei din patura de jos a societatii.

PRODUCATORUL

Omul care transforma printii in cersetori

Presedintele Clubului Ludic, Serghei Kniazev, psiholog de formatie, este cel mai renumit organizator de experiente inedite pentru bogatasii plictisiti, noteaza „Los Angeles Times”.

Unii il caracterizeaza drept un oportunist care nu face altceva decat sa profite de starile emotionale ale oamenilor, insa Kniazev nu pare impresionat. „Oamenii astia pur si simplu nu stiu sa se relaxeze. Ii ajut eu. Si sunt scandalos de scump”, a spus el.

El se mandreste cu faptul ca zeci de clienti ai sai au petrecut la Paris deghizati in vagabonzi sau prostituate, au plecat la Venetia pentru a intra in pielea unor muzicanti stradali sau au fost controlori de bilete in autobuzele din Geneva. Kniazev a explicat ca o astfel de misiune este extrem de grea. Motivul: este nevoie de discretie absoluta si de securitate maxima, iar milionarii trebuie sa para credibili in rolurile pe care le interpreteaza, astfel ca trebuie pregatiti.

Ne puteți urmări și pe Google News