MARIE-LOUISE SEMEN: Idila in bucatarie

MARIE-LOUISE SEMEN: Idila in bucatarie

Regizorul Scott Hicks ("Shine") a "gatit" o drama/comedie romantica in care protagonistii sunt Catherine Zeta-Jones si Aaron Eckhart, secondati de Abigail Breslin ("Miss Little Sunshine") si Patricia Clarkson.

Povestea lui „No reservations” (pe ecranele din Romania, „Fara rezervari, fara retineri”), departe de a fi originala, isi are gingasiile ei si, ce e mai important, se termina cu bine.

Kate (Zeta-Jones) este un maestru bucatar obsedat de meserie intr-atat incat transforma si propriile sedinte terapeutice in testari de noi retete.

Doua intamplari care vin aproape simultan ii dau viata peste cap: moartea surorii ei, care i-o lasa in grija pe Zoe (Breslin), si aparitia lui Nick (Eckhart), un nou ajutor de bucatar, pe care managerul restaurantului in care lucreaza (Clarkson) il angajeaza fara a o consulta.

In bucatarie, printre sosuri, condimente si mancaruri sofisticate, Kate controleaza totul cu o mana sigura si cu orgoliul, uneori pagubos, al unui artist perfectionist. Afara din bucatarie insa, confruntata cu Zoe si cu imprevizibilul Nick, Kate se vede pusa in fata unor situatii pe care nu prea stie cum sa le stapaneasca.

Chimia dintre Eckhart si Zeta-Jones nu e chiar perfecta, dar functioneaza destul de binisor. Ce e mai degraba interesant este, de fapt, contrastul dintre raceala si nervul lui Kate si dezinhibarea si delicatetea lui Nick.

Intre ei doi, Breslin e un liant absolut necesar, desi rolul de aici e mult mai putin ofertant decat cel din „Miss Little Sunshine”, si, prin urmare, performanta sa nu mai e atat de spectaculoasa. Dar nu putem reclama Oscaruri in fiecare zi.

Scenariul lui Carol Fuchs se bazeaza pe scenariul lui Sandra Nettelback, „Bella Martha” (Germania, 2001), pe care, de fapt, il modifica numai atat cat sa localizeze actiunea in New York (si alte asemenea schimbari functionale) si sa faca din el o poveste marcata de stereotipiile hollywoodiene.

Stereotipiile nu sunt neaparat un lucru rau, dar filmul nu ataca si nu exploreaza nicio profunzime, nici a perso-najelor, nici a intamplarilor care le marcheaza, astfel incat se apropie periculos de linia artificialului. Ramane totusi un film delectabil, dar nu pierdeti foarte mult daca il ratati.

Ne puteți urmări și pe Google News