Indaratul setului de praguri si spoilere care orneaza Cerato 1.6 CRDI se gaseste o masina cu un pret bun pentru ceea ce ofera.
Un prieten revenit in tara dupa o absenta indelungata m-a rugat sa-l „arunc” acasa. Ii faceam amandoi o vizita unui alt amic si ne pregateam de plecare. In strada, observand in ce masina avea sa se urce, a exclamat admirativ: „Mai, da’ ce bine seamana Kia asta cu Subaru!”. Masina in discutie era Kia Cerato, iar modelul Subaru la care se gandea prietenul - fortosul Impreza.
Cateva precizari se impun. Singura sursa de lumina din parcare era luna. Prietenul se intorsese cu o zi in urma din Thailanda. Nu mai „prinsese” un somn normal de vreo 48 de ore. Timp de doi ani activase ca instructor de scufundari pe o insulita aproape virgina. Singurele lucruri care s-au miscat in preajma lui in tot acest timp si care l-au miscat in vreun fel au fost coroanele cocotierilor, barcile bastinasilor, fructele de mare in libertate si turistele suedeze disperate sa se dea la fund. Nu in ultimul rand, Cerato era vopsit intr-o nuanta de albastru, precum celebrul model japonez care a facut odata senzatie in Campionatul Mondial de raliuri.
Intamplarea face ca modelul Cerato 1.6 CRDI sa fie mai puternic decat un Subaru Impreza. Cel mai mic si prapadit, echipat cu motorul de 1.5 litri si 105 cai-putere. Chiar si asa, indaratul setului de praguri si spoilere care i-ar putea pacali pe neavizati nu se gaseste o Kia exuberanta care sa-i inspire pe pasionatii condusului sportiv, ci doar una cu un pret avantajos pentru ceea ce ofera. Nimic surprinzator aici.
Multe dotari, mai putine abilitati
Cu 15.000 de euro poti cumpara o masina incapatoare, de familie, cu airbaguri frontale, laterale si tip cortina, ABS, discuri fata-spate, aer conditionat automat, computer de bord, geamuri fata-spate electrice, proiectoare ceata, inchidere centralizata cu telecomanda, cotiere fata-spate. Basca o antena telescopica precum la masinile din anii '80. Care iti va fi de folos dupa montarea unui radio-CD.
Motorul turbo diesel are nerv si consuma imbucurator de putin, dar schimbatorul cutiei de viteze face selectia numai daca te proptesti in el. Directia moale e potrivita manevrelor stranse din oras, nu si rulajului cu viteze mai mari. Subaru? In niciun caz. Doar o Kia cinstita.