Cei care cumpara mai multe produse bancare deodata au parte si de reduceri.
Bancile atohtone incearca sa-si faca clientii sa cumpere mai multe produse, oferindu-le la pachet. Tentatiile produselor bancare cumparate la pachet sunt cateva beneficii. Unul dintre acestea: comisioanele reduse.
Produsele la pachet sunt cea mai simpla metoda de fidelizare a clientilor la care pot recurge bancile. Cauza: cand are si card, si cont curent (eventual cel atasat cardului), si, eventual, o polita de asigurare oferita de banca respectiva, persoana se decide mai greu sa migreze catre o alta institutie bancara.
BRD - GSG a lansat recent doua pachete de produse si servicii pentru persoane fizice, care includ conturi curente, asigurari si carduri. Cel care ia un astfel de pachet poate avea o reducere de 20% a comisioanelor de acordare a creditelor, inclusiv la descoperitul de cont pe carduri si la emiterea si gestiunea cardurilor. In plus, pachetele includ un numar de operatiuni gratuite pe luna, precum retrageri de numerar si consultari ale soldului contului la ATM-urile bancii.
BRD nu este prima institutie de credit care lanseaza produsele la pachet. BCR are in oferta sa cateva pachete cu produse ale bancii. Si HVB-Tiriac ofera pachete de produse si servicii care ii aduc celui care le cumpara economii: costurile se reduc pana la de 2,5 ori decat daca produsele si serviciile din pachet ar fi achizitionate separat.
Reduceri la comisioane
Toate institutiile de credit incearca sa vanda mai multe produse aceluiasi client. Chiar daca cei care achizitioneaza mai multe produse la pachet de la o institutie bancara obtin reduceri, veniturile pe care urmeaza sa le obtina banca de pe urma lor sunt mai mari decat daca acestia ar cumpara numai cate un produs al respectivei institutii.
Pe langa incercarea de a atrage noi clienti, bancile incearca sa ii faca pe cei pe care ii au sa utilizeze mai des serviciile lor si sa mai cumpere si altele. Institutiile de credit au si un indicator care le masoara performantele in aceasta privinta: numarul mediu de produse achizitionate de un client. Un client Raiffeisen, de exemplu, are in medie mai putin de doua produse ale bancii.
„Tinta noastra pe termen mediu este sa ajungem la o medie de 3,6 produse pe client”, ne-a declarat vicepresedintele de retail al institutiei de credit, Razvan Munteanu.