Anul acesta, la cel mai mare targ de profil, se poarta legatura wireless intre cel mai mic computer si cel mai plat televizor.
Distractie si hi-tech, aceasta este combinatia care da anul acesta tonul celui mai mare targ de tehnologie din lume, ce se va desfasura saptamana viitoare in statul nord-american Nevada, in Las Vegas.
Calculatoare de dimensiuni minuscule, ceasuri-telecomanda care functioneaza pe baza recunoasterii vocii, roboti actionati prin butoane vir-tuale sunt doar cateva dintre vedetele editiei aniversare a targului Consumer Electronics Show (CES) 2007, care aduna cei mai mari producatori de tehnologie din lume.
Companii axate pe tehnologia informationala, ca Hewlett-Packard sau Microsoft, se vor confrunta in gadgeturi cu producatori traditionali de electronice, asa cum sunt Sony sau Samsung Electronics. Cea mai noua provocare: crearea unei legaturi, de preferat fara fir, intre cel mai mic computer si cel mai plat televizor.
Tehnologia nu mai este de ajuns, comenteaza analistii americani de la Associated Press, astfel ca, pentru a-si vinde produsele, marile companii sunt obligate sa adauge inovatiilor o componenta puternica de divertisment.
Ceasul devine telefon
Desfasurat pentru prima oara in urma cu 40 de ani in Las Vegas, targul a devenit celebru datorita prezentei a 200 de producatori de televizoare si radio, tehnologiile "la moda" la acea data.
Consumer Electronics Show nu este doar cel mai mare targ de profil din lume, dar este si unul dintre cele mai extravagante, cu 2.700 de producatori dintre cei mai celebri, desfasurati pe aproape 16 hectare.
Sony Ericcson va aduce anul acesta la CES un ceas dotat cu o conexiune Bluetooth, capabil sa genereze apeluri telefonice si sa recunoasca melodii stocate intr-un telefon mobil compatibil. Numarul apelat este inscris pe ecranul ceasului, iar, ca bonus, ceasul poate recunoaste diferite partituri ale compozitorilor clasici.
Si pentru ca multi clienti sunt interesati in special de instrumentele care pot conecta calculatorul la televizor, americanii de la Hewlett-Packard au venit cu ideea unui ecran plat de inalta definitie - MediaSmart - echipat cu o conexiune wireless si care poate difuza poze, imagini video si chiar melodii stocate intr-un calculator din retea.
"Mousi" inteligenti
"Cat de complicat poate fi un mouse?", pare ca s-au intrebat americanii de la Upek. Solutia lor: Eikon, un mouse care functioneaza doar pe baza amprentelor digitale. Compania a dezvoltat pentru acest targ si un tip de ecran de laptop care nu porneste in lipsa amprentelor proprietarului.
Producatorii si-au propus pentru acest an sa elimine orice tip de bariere intre tehnologii, iar rezultatele se vad in portofoliul de produse: programe TV pe telefonul mobil, descarcarea de filme pe media-playere portabile sau pe console de jocuri si chiar vizionarea pozelor prietenilor pe televizor, in timp real.
Californienii de la Monster Cable au inventat si ei un aparat minuscul capabil sa controleze toata aparatura dintr-o casa, de la lumini la robotii de bucatarie, computer si chiar incalzirea electrica.
Inovatie
Cu ce vin asiaticii
Producatorii asiatici de tehnologie vor fi, ca si in editia precedenta a targului, cei mai redutabili adversari ai americanilor. Internetul devine mobil, acesta este sloganul celui mai nou iPod al grupului japonez Sony - Mylo - cu tastatura touch-screen, conectare la internet wi-fi si mesagerie internet de mare viteza.
Produsele LG Electronics sunt menite sa fie mai usor atasabile unor device-uri. Un astfel de exemplu este un sistem home theater care le permite utilizatorilor sa controleze un iPod al companiei Apple Computer prin intermediul televizorului, iar melodiile sa fie generate prin Apple’s iTunes store.