Noua opţiune, de a păstra numărul de telefon, intră în funcţiune de marţi şi poate fi utilizată de toţi abonaţii.
Utilizatorii de telefonie mobilă din România vor beneficia, începând de marţi, de un nou serviciu care le va permite să schimbe reţeaua, dar să-şi păstreze numărul de telefon. Această măsură va creşte concurenţa între companiile aflate pe piaţă, însă reprezentanţii lor nu cred că mulţi utilizatori vor „migra“ dintr-o parte în alta. Posibilitatea de a schimba oferta de telefonie va crea confuzii în rândul clienţilor, care nu vor şti dacă numărul pe care îl apelează aparţine sau nu companiei de telefonie mobilă pe care acesta îl indică.
Astfel, costurile facturilor vor creşte, mai ales pentru clienţii care şi-au ales o ofertă cu un preţ mai mic sau chiar gratuit pentru apelurile în aceeaşi reţea. Pentru a evita acest lucru, reprezentanţii firmelor au cerut un ton diferit pentru fiecare companie în parte, care să atenţioneze apelantul că numărul de telefon aparţine unei alte reţele.
Optimiştii Orange şi Vodafone
Reprezentanţii primelor două companii de telefonie mobilă de pe piaţa românească, Orange şi Vodafone, nu cred că românii vor apela la acest serviciu, deoarece ofertele propuse sunt avantajoase ca preţ şi servicii, pentru grupuri sau pentru utilizatorii individuali. De asemenea, noutatea serviciului şi frica de costurile suplimentare la facturi pot influenţa clienţii să abandoneze ideea trecerii dintr-o reţea în alta.
De cealaltă parte, a treia companie de top, Cosmote, crede că această opţiune va atrage mulţi utilizatori ai concurenţei. Pentru acest lucru, reprezentanţii Cosmote oferă ca argument un exemplu din Uniunea Europeană: în Grecia, firma a atras cei mai mulţi clienţi prin serviciul de portabilitate. Concurenţa va fi aprigă pentru pachetele „business“, unde ofertele vor fi din ce în ce mai atrăgătoare la fiecare companie, pentru ca acestea să nu-şi piardă clienţii.
Cum se procedează?
Cei care doresc să utilizeze această nouă opţiune trebuie să anunţe în scris compania de la care primesc servicii cu cel puţin 10 zile înainte de a beneficia de oferta altei reţele. Noua companie va suporta costurile clientului, însă va avea dreptul de a ridica preţul altor servicii, pentru amortizarea cheltuielilor. Transferul va putea fi făcut printr-un apel la „Relaţii cu clienţii“, serviciu care va funcţiona non-stop pentru fiecare companie.