Golf VI vine anul viitor

Golf VI vine anul viitor

Primele fotografii şi informaţii privitoare la noua generaţie a compactului VW dezvăluie o maşină pe care o ştim parcă dintotdeauna.

Volkswagen va prezenta înlocuitorul actualului Golf V la Salonul de la Paris din octombrie. Vânzările vor debuta, cel mai probabil, la începutul anului viitor.

Constructorul german a dat publicităţii câteva fotografii cu modelul botezat Golf VI. Deşi sunt destule cazuri în care o maşină arată altfel „pe viu“ decât în poze - adică mai bine - de această dată e puţin probabil să experimentăm o astfel de situaţie. Golful VI ţi se prezintă exact aşa cum te-ai aşteptat (probabil) şi cum te-ai obişnuit (cu certitudine). Walter da Silva, şeful departamentului de design al grupului VAG, a explicat cât se poate de limpede: „Golful trebuie să fie simplu, clasic şi imediat recognoscibil“.

Modificările aduse aspectului exterior (de nuanţă, nu de substanţă), cele mai însemnate în partea frontală, care adoptă trendul iniţiat de Scirocco, nu alterează profilul clasic al venerabilului compact. Lansat în 1974, Golful a devenit cu ceva timp în urmă cel mai de succes model VW - depă- şind legendarul Beetle - cu peste 25 de milioane de unităţi vândute.

Dezvoltat pe actuala platformă

Golful mai trebuie să fie şi profitabil, de fapt mai profitabil, motiv pentru care una dintre priorităţile VW a fost simplificarea procesul tehnologic. Platforma tehnică a actualei generaţii va fi utilizată în continuare, motiv pentru care dimensiunile maşinii vor rămâne neschimbate (doar lăţimea va fi puţin mai mare). Arhitectura suspensiei spate, cu punte multilink, va fi şi ea păstrată.

Nici la interior schimbările nu surprind. Majoritatea componentelor poate fi uşor recunoscută de la alte modele din oferta VW, cea mai recentă „intrare“ fiind volanul cu trei spiţe lansat odată cu Passat CC.

Gama de motorizări va cuprinde cunoscutele propulsoare pe benzină (cu 80, 102, 122 şi 160 de caiputere), precum şi noile TDI-uri common rail (între 90 şi 170 CP), toate conforme Euro 5. Vor fi disponibile transmisii automate DSG cu şase sau şapte rapoarte.

Confortul şi siguranţa vor fi îmbunătăţite prin adăugarea airbagului pentru genunchii şoferului, apariţia luminilor de zi, prezenţ a noii generaţii a sistemului ESP, dar şi prin intermediul şasiului adaptiv (cu trei setări: Confort, Normal şi Sport ) ori a tempomatului inteligent.

Ne puteți urmări și pe Google News