Ofertele "în ultimul minut", răpuse de turistul precaut

Ofertele "în ultimul minut", răpuse de turistul precaut

Românii au prins gustul vacanţelor programate cu mai mult timp înainte, provocând o scădere dramatică a pieţei ofertelor "last minute".

Ofertele de last minute sunt pe cale de dispariţie pe piaţa românească, cel puţin în plin sezon. Asta pentru că, spun operatorii din turism, după ce au început să-şi planifice vacanţele din vreme, românii preferă reducerile disponibile odată cu lansarea ofertelor.

Deşi cei mai mulţi decid totuşi cu numai câteva săptămâni înainte unde-şi vor petrece vacanţa, prea puţini lasă totul pe ultimele zile. Amatorii de vacanţe spontane mai pot găsi însă oferte disponibile cu puţin noroc, atunci când cineva renunţă la biletele deja achiziţionate.

„Chiar săptămâna trecută am avut o familie care urma să plece în Mallorca miercuri, dar, din păcate, luni i s-a îmbolnăvit copilul. Prin contract, familia respectivă pierdea toţi banii, pentru că nu făcuse asigurarea storno, iar camerele de hotel şi biletele de avion erau deja achitate, dar am gândit o ofertă specială: plăteşte unul, pleacă doi, reuşind să le returnăm o bună parte din bani“, povesteşte Mircea Vladu, manager Prestige Tours.

Aşa arată acum unele dintre ofertele de „ultim minut“. Reducerile pe care agenţiile le programau cu câteva zile înainte de plecare sunt din ce în ce mai rare după ce, în urmă cu câţiva ani, românii le vânau cu entuziasm. „De obicei, camerele care rămân sunt foarte puţine şi reuşim să le vindem prin intermediul agenţiilor revânzătoare, fară să le dăm ca last minute-uri“, susţine Marius Pandel, director de dezvoltare Christian Tour. Agenţii îi ademenesc pe turişti cu noi promoţii Operatorii spun că, în general, ofertele „în ultimul minut“ au aceleaşi discounturi ca şi earlybookingurile. Avantajul este acela că turistul îşi poate alege exact destinaţia pe care şi-o doreşte. „Din acest motiv, locurile rămase libere s-au redus substanţial. Pe unele destinaţii, în funcţie de trendul impus de sezon, aproape au dispărut“, explică Mircea Vladu. Earlybookingul - reducerea de 10% pentru înscrieri cu o lună înainte - funcţionează atât de bine la Malta Travel, de exemplu, încât nu promovează niciodată last minute-uri.

Mark Neville Farrugia, managerul firmei, se mândreşte cu ultima strategie de vânzare: „Sezonul acesta, de exemplu, oferim clienţilor noştri un hotel de trei stele foarte bun, clasic-elegant, cu LCD-uri în fiecare cameră, pe care îl vindem la preţuri promoţionale. În primele săptămâni, un sejur de o săptămână, cu mic dejun, la Travellers Lodge, a costat 258 de euro de persoană, iar acum e de 280 de euro de persoană“, afirmă reprezentantul Malta Travel. Agenţiile mai oferă promoţii cu diverse alte ocazii, una dintre acestea fiind aniversările firmei.

„Am pregătit Oferte Speciale «Mareea 10 ani» - o selecţie de hoteluri în Grecia, pentru care turiştii pot plăti 199 sau 299 de euro, în funcţie de numărul de stele şi loc. Pachetul include transportul cu autocarul“, se laudă Marius Usturoiu, manager general. LÂNGĂ CASĂ Pe ultima sută de metri, staţiunile din Bulgaria şi din Mamaia Chiar dacă nu mai mizează pe acest gen de pachete, mai sunt agenţii care dispun de astfel de oferte, deşi într-un număr redus. „Nu vindem foarte multe last minute-uri, românii obişnuiesc să-şi cumpere locurile cu cel puţin două-trei săptămâni înainte“, spune Gheorghe Stoian, de la Tunisiana Travel. Fideli acestui gen de promoţie au rămas cei care promovează Bulgaria. Pentru că pe litoralul vecin s-au construit foarte multe spaţii de cazare, locuri se mai găsesc din belşug.   „Bulgarii au înţeles că turismul e o investiţie pe termen lung şi au o ofertă complexă, de la cazări cu mic dejun, la sejururi all-inclusive şi, desigur, last minute-uri ocazionale“, menţionează Camelia Vaidahazan, de la Premier Tour. Cei care visează la o vacanţă pe litoralul românesc la preţuri acceptabile nu trebuie să dea năvală în weekend direct la recepţie. Dacă optează pentru un pachet de şase zile şi pot să plece chiar mâine, vor sta în Mamaia, la un hotel de două stele, cu 756 de lei - cazare şi bonuri de masă. Mircea Vladu manager Prestige Tours: "Locurile rămase libere puţin înainte de începerea sejurului s-au redus substanţial. Pe unele destinaţii, acestea aproape au dispărut."

Ne puteți urmări și pe Google News