Gergana David, director de distribuţie în regiunea Europei Centrale şi de Est la Turner Broadcasting System, a dezvăluit care sunt planurile companiei de televiziune în România. 30 la sută din veniturile Turner în Europa Centrală şi de Est vin din România.
Turner Broadcasting System (TBS) Europa, care oferă câteva dintre cele mai cunoscute brand-uri de ştiri şi divertisment din lume – CNN, Cartoon Network, Boomerang, TCM (Turner Classic Movies), Nuts TV şi Adult Swim, în aproximativ 100 de ţări din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu, şi-a deschis de curând birou şi la Bucureşti. Cristina Valasutean a fost numită în funcţia de manager, rolul ei fiind acela de a creşte cifrele de distribuţie în România. Compania are planuri de dezvoltare în ţară, deoarece aproape 30% din veniturile Turner în regiunea Europei Centrale şi de Est vin din România. Ce planuri aveţi pentru România ? România este foarte importantă pentru noi, reprezentând cea de-a doua piaţă ca importanţă din regiunea Europei Centrale şi de Est, după Polonia, în ceea ce priveşte distribuţia. România înseamnă aproape 30% din veniturile Turner în regiunea CEE, prin urmare este o ţară aflată permanent în atenţia noastră. Ne urmărim îndeaproape competitorii şi acordăm o atenţie tot mai mare conţinutului nostru de divertisment, pentru a ne menţine în fruntea plutonului şi a ne păstra publicul alături de noi. Am localizat recent TCM, care acum este disponibil cu subtitrare în limba română. De asemenea, producem şi conţinut local. În ceea ce priveşte Cartoon Network, investim puternic în dezvoltare de conţinut nou, dar şi în achiziţionare de noi programe.
Puteţi să daţi câteva exemple? La începutul anului viitor om difuza "Star Wars Clone Wars", noua serie de animaţie de pe Cartoon Network. George Lucas ne-a ales pe noi drept partener mondial pentru distribuţia acestui serial, care a fost creat împreună cu filmul de animaţie ce va fi lansat în cinematografe în septembrie. Publicul nostru este extrem de sofisticat şi, pentru a răspunde dorinţelor sale, am filmat mai multe interviuri cu personalităţi din lumea filmului românesc, cum ar fi Tudor Giurgiu, Maia Morgenstern şi Anamaria Marinca. În sezonul “Leading Ladies” le veţi putea urmări la TCM şi pe actriţele românce menţionate mai sus, în perioada 17-23 octombrie.
Ce planuri aveţi pentru Europa Centrală şi de Est ? Ne străduim să ne menţinem poziţia de top. Pe lângă operaţiunile obişnuite de business, ne concentrăm asupra unor elemente media noi: on-line, VOD (video on demand) şi conţinut pe mobil.
Ce urmăriţi să realizaţi prin deschiderea biroului de la Bucureşti ? Este foarte important să fim mai aproape de piaţa românească de televiziune. Cum biroul a fost deja deschis, putem comunica în mod mai direct şi mai personal cu clienţii noştri. Cristina Valasutean va discuta direct cu partenerii noştri, pentru ca noi să ne asigurăm că le înţelegem dorinţele cât mai clar cu putinţă.
Ce o recomandă pe Cristina Valasutean pentru această funcţie? Cristina are o experienţă TV relevantă: a lucrat cu HBO ca Sales Manager şi are contacte valoroase în industria de gen. Considerăm că prin Cristina, Turner a făcut o achiziţie foarte valoroasă.
De câţi oameni aveţi nevoie la biroul din Bucureşti? La ora actuală, un manager de distribuţie şi un asistent lucrează în biroul de la Bucureşti al companiei Turner. În funcţie de planurile noastre viitoare, este posibil să ne dorim ca ulterior să extindem echipa locală.
Ce fel de public aveţi în România ? Cum canalele noastre acoperă o plajă largă, de la divertisment pentru copii până la conţinut pentru adulţi şi ştiri internaţionale, ajungem la un segment foarte amplu al publicului din România. Avem câte ceva de oferit pentru fiecare.
Care dintre posturile Turner se bucură de cea mai mare popularitate în România, conform studiilor dv. ? Cartoon Network este, per total, în rândul canalelor cu emisie prin cablu şi terestră, canalul pentru copii numărul 1 în România, la ora actuală, iar noi intenţionăm să menţinem lucrurile la acest nivel.
(16:25)
INTERVIU EXCLUSIV ONLINE