Oficiali de la firmele constructoare şi de la Ministerul Transporturilor, câţiva muncitori şi două-trei utilaje au marcat ieri începerea lucrărilor de lărgire la patru benzi a două dintre tronsoanele centurii de Nord a Bucureştiului.
Lucrările, estimate la aproximativ 70 de milioane de euro, vor fi finalizate în aproximativ un an şi jumătate. Pe toată această perioadă se va circula doar pe câte o bandă, pe fiecare sens. În proiectul de extindere şi completare a actualei centuri a Capitalei, în partea de Nord, sunt prevăzute şi trei pasaje rutiere care vor lega centura de DN 1, DN 1A, respectiv DN 7. Termenele de finalizare pentru aceste pasaje sunt de doi ani.
Lucrările la Centura de Nord a Bucureştiului sunt împărţite pe trei sectoare, astfel: între, DN 1 - DN 1A, unde lucrează compania austriacă Alpine, între DN 1A - DN7 - unde licitaţia a fost câştigată de grecii de la Aktor, şi între DN 2 şi DN 1, zonă pe care firma românească Romstrade a început lucrările încă din toamna anului trecut. Termen limită: 2010
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban a declarat, ieri, că la începutul săptămânii viitoare se va publica şi anunţul de licitaţie pentru selecţia constructorilor care vor extinde la patru benzi partea sudică a centurii Capitalei. Lucrările vor începe în iunie, urmând a fi finalizate în cel mult 18 luni. Potrivit reprezentanţilor ministerului, centura actuală a Bucureştiului va avea patru benzi pe sens, pe toată lungimea ei, la jumătatea lui 2010.