Kia Sportage cu facelift, fabricată în Slovacia şi lansată luna aceasta în România, a devenit cea mai accesibilă versiune 4x4 din clasă.
Aproape 19.000 de SUVuri noi au fost comercializate anul trecut în România, potrivit APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile). Numai în ianuarie 2008, dealerii au distribuit alte 774 de unităţi, cu 85% mai mult decât în aceeaş i lună din 2007. Pasiunea românilor pentru jeepuri creşte pe zi ce trece.
Oferta generoasă din acest segment s-a îmbogăţit în această lună prin sosirea modelului Kia Sportage cu facelift. Cel mai mic SUV al constructorului sud-coreean este fabricat de acum la uzina Kia din Zilina (Slovacia).
Sportage, cea mai mare garanţie
Ca şi compactul cee’d, Sportage beneficiază de o garanţie transmisibilă de şapte ani (în limita a 150.000 de kilometri). Datorită dispariţiei taxei vamale de 10%, la care era supus modelul pre-facelift fabricat în Coreea de Sud, Sportage este disponibil cu cel mai mic preţ de plecare între SUV-urile compacte cu tracţiune integrală - 21.182 de euro inclusiv TVA pentru echiparea 2.0 Style.
Hyundai Tucson, cel mai bine vândut SUV în România anul trecut, model construit pe aceeaşi platformă tehnică, cu motorizări identice şi echipări similare, rămâne cea mai accesibilă opţiune 2x4 (tracţiune faţă), pentru cei care nu sunt interesaţi să iasă în off-road, ci să facă impresie - 17.838 de euro cu TVA.
Toyota şi VW, pentru cunoscători
Toyota RAV4 şi nou venitul VW Tiguan sunt două opţiuni mai scumpe, disponibile aproape la acelaşi preţ, care beneficiază de notorietatea celor două mărci.
Modelul premium Land Rover Freelander îşi justifică preţul minim de peste 30.000 de euro inclusiv TVA prin puzderia de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, motorul turbodiesel şi, nu în ultimul rând, prin blazon.