PRO TV intră în familia imperiului mediatic Time Warner
- Adam Popescu
- 24 martie 2009, 00:00
Gigantul american a preluat 31% din acţiunile grupului CME, din care face parte şi MediaPro.
Time Warner, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa media mondială, deţine, începând de ieri, 31% din compania Central European Media Enterprises (CME), cea care, la rândul său, deţine 95% din televiziunile lansate de Adrian Sârbu, adică posturile de televiziune Pro TV, Acasă TV şi MTV România. Valoarea investiţiei se ridică la 241,5 milioane de dolari (181.125.000 de euro). „Acum, CME intră în parteneriat cu unul dintre cele mai mari imperii media din lume, lucru care s-ar putea solda nu doar cu o infuzie de capital, ci şi cu un transfer de expertiză, strategii globale şi altele”, consideră analistul Iulian Comanescu.
„CME şi Pro TV au suficiente resurse pentru a depăşi criza”
Adrian Sârbu, aflat la Londra, a declarat pentru „Evenimentul zilei” că alături de noul partener va trece mai uşor criza: „CME şi Pro TV au suficiente resurse financiare pentru a depăşi această criză. Investiţia Time Warner în CME va întări aceste resurse şi va deschide perspectiva unei creşteri şi diversificări rapide în ceea ce priveşte conţinutul”. Ieri, grupul media Central European Media Enterprises (CME) a anunţat încheierea unei alianţe strategice cu Time Warner - SUA, una dintre cele mai importante companii media din lume. Conform tranzacţiei, gigantul american va investi în CME suma de 241,5 milioane de dolari.
Mai exact, Time Warner va cumpăra 19 milioane de acţiuni noi emise de CME, ceea ce înseamnă aproximativ 31% din capitalul acestui grup. În plus, CME şi studiourile Warner Bros, celebră divizie a Time Warner, vor forma un parteneriat pentru lansarea şi operarea unor canale tematice de televiziune în ţările în care CME este prezentă. Aceste canale, dintre care o parte sub brandul Warner Bros, vor difuza filme internaţionale şi seriale, incluzând producţii din uriaşul portofoliu al studiourilor americane. Tranzacţia finală este aşteptată să se încheie înainte de sfârşitul lunii iunie 2009.
„Sunt încrezător că această alianţă cu Time Warner va accelera dezvoltarea CME şi va duce compania la un nivel la care doar visam în urmă cu 15 ani”, a declarat Ronald Lauder, fondatorul şi principalul acţionar al CME.
Jeff Bewkes, directorul executiv (CEO) al Time Warner, a afirmat că tranzacţia cu CME este o oportunitate unică de a investi şi de a se asocia cu o companie media lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est. „Chiar dacă această regiune este influenţată de criza economică globală, noi credem că CME este poziţionată ideal pe termen lung, odată ce zona Europei Centrală şi de Est va cunoaşte din nou o creştere susţinută”, a spus Bewkes.
Evoluţii „în prima ligă” Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul operaţional al CME, con sideră că succesul grupului este dat de echipele locale de management şi de abilităţile lor de a crea conţinutul care satisface aşteptările audienţelor locale. „Time Warner şi Warner Bros sunt lideri recunoscuţi în a crea conţi nut şi au abilităţile şi experienţa necesare de a creşte calitatea programelor noastre locale”, a declarat Sârbu. Adrian Sârbu mai spune: „Vom căuta în viitor să întărim îndelungata noastră relaţie de afaceri cu Time Warner şi să lucrăm îndeaproape cu echipele lor”.
TIME WARNER
Corporaţie cu tradiţie
- Time Warner Inc. este cel de-al treilea mare conglomerat media şi divertisment al planetei, după News Corporation şi The Walt Disney Company.
- Grupul format în 1990 are aproximativ 86.400 de angajaţi în toată lumea, fiind activ în domenii precum televiziunea, cinematografia, edituri de reviste şi cărţi, servicii internet şi telecomunicaţii. Printre subsidiarele sale se numără AOL, New Line Cinema, Time Inc., HBO, Turner Broadcasting System, TheWB.com, Warner Bros. Entertainment, Cartoon Network, CNN şi DC Comics.
- Time Warner se bazează pe cinci divizii: America Online (internet, new media, reţele sociale), Home Box Office (plus Cinemax; televiziune prin cablu), Turner Broadcasting Systems (televiziune şi televiziune prin cablu), Time Inc. (reviste, internet, radio prin satelit, televiziune) şi Warner Bros. Entertainment (cinema, televiziune, internet).
- În 2008, grupul avea active totale în valoare de 133,8 miliarde de dolari şi un profit net de 4,38 miliarde de dolari.
CME
Imperiul lui Ronald Lauder
- Grupul de televiziune CME a fost creat în urmă cu 15 ani de omul de afaceri american Ronald Lauder, moştenitorul imperiului cosmetic al lui Estee Lauder. În România, Lauder s-a asociat cu Adrian Sârbu pentru lansarea Pro TV.
- CME deţine în acest moment 95% din acţiunile companiei Pro TV SA, care operează canalele Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV România. Restul de 5% din acţiuni îi aparţin lui Adrian Sârbu, proprietarul grupului Media PRO, care deţine printre altele MEDIAFAX şi „Ziarul Financiar”. Adrian Sârbu, care a creat Pro TV-ul în urmă cu paisprezece ani, conduce acum întregul grup CME.
- Compania americană este listată pe piaţa bursieră Nasdaq din New York şi la Bursa de la Praga, capitalizarea fiind de 423 de milioane de dolari.
- Compania a avut anul trecut venituri de peste un miliard de dolari.
- CME mai operează, în Europa Centrală şi de Est, următoarele posturi: TV Nova, Nova Sport şi Nova Cinema în Cehia, TV Markiza şi Nova Sport în Slovacia, POP TV şi Kanal A în Slovenia, Studio 1+1, 1+1 International şi Kino în Ucraina, NOVA TV în Croaţia şi Ring TV în Bulgaria.
- Posturile CME au o audienţă estimată la 97 de milioane de oameni.