În vreme de criză, magazinele de cartier mic.ro, deţinute de Dinu Patriciu, vor să atragă clienţi oferindu-le posibilitatea celor fideli de a cumpăra pe datorie. Deocamdată programul este unul pilot, derulat în zece magazine din reţeaua mic.ro, dar se va extinde în curând la toate celelalte unităţi.
"Avem diverse programe în testare, precum livrările la domiciliu. Vindem şi pe caiet, dar caietul s-a transformat în card. De o lună şi ceva, nu am avut incidente. Sunt câteva sute de clienţi deja cu abonament", a declarat, într-o conferinţă de presă, Dinu Patriciu.
Cei care vor să cumpere pe card trebuie să plătească un abonament lunar de 4 lei. Cardurile nu pot fi folosite decât în magazinul care le-a emis.
Dan Ionescu, CEO Mercadia Group, compania care administrează reţeaua de magazine de cartier mic.ro, spune că nu se teme că vor fi clienţi care nu vor plăti, pentru că "în comunitate, cea mai mare ruşine e că ai rămas dator la X-lescu".
Magazine mobile, de cartier Reţeaua mic.ro a ajuns la 113 magazine, în Bucureşti şi în jurul Capitalei (Snagov, Gruiu, Ciofliceni etc.). Totodată, astăzi au fost lansate şi magazinele mobile, în rulotă, care vor ajunge luna aceasta la un număr de 20 de unităţi, iar la finele anului - la 50. Din ianuarie, extinderea va fi mai agresivă, planul lui Patriciu fiind ca până la finele anului viitor, în principiu, să ajungă la 1.000 de magazine şi 2.000 de chioşcuri mobile, deci în total 3.000 de unităţi. Pentru asta va investi peste 200 milioane euro, din care până acum a alocat 30 milioane euro.
"În aprilie vom ajunge să avem în Bucureşti câte un mic.ro din 800 în 800 de metri, acesta e modelul de dezvoltare. În Bucureşti sunt cartiere întregi fără spaţiu la parterul blocului. Acolo venim noi cu unităţi mobile", a afirmat Patriciu.
El a adăugat că nu va afecta totuşi micile magazine de cartier.
Reţeaua fixă a început să fie extinsă şi în Ploieşti, urmând să fie dezvoltată "în cercuri concentrice" în jurul Bucureştiului, următoarele ţinte fiind Piteşti, Urziceni, Alexandria etc.
Potrivit acestuia, întoarcerea la comerţul tradiţional de tip băcănie este direcţia spre care trebuie să se îndrepte economia. "Ne ajung 20 de ani de mimetism faţă de forme străine care au pervertit un comerţ vechi de sute de ani", a mai spus omul de afaceri. Potrivit acestuia, dorinţa lui este "să dea colţul comerţul importat mimetic din vest", prin sistemele cash&carry, hyper şi supermarket. Planul lui Patriciu, dezvăluit de EVZ încă din luna martie Despre planurile lui Patriciu de a dezvolta o întreagă reţea de magazine de cartier cu unităţile mobile, EVZ a scris încă din luna martie: "Dinu Patriciu ameninţă chioşcurile de cartier cu o reţea de sute de magazine pe roţi, adaptate tehnic pe platforme auto. Va vinde orice sub preţurile pietei, beneficiind de costuri reduse şi mizând inclusiv pe tradiţionalul comerţ pe datorie". Tot atunci arătam că obiectivele sunt ambiţioase: magazine situate la o distanţă de maximum 300 de metri unul faţă de altul, mai întâi în Bucureşti, apoi în principalele oraşe din ţară.
De altfel, Dan Ionescu a spus că preţurile din magazine vor scădea, şi nu prin reducerea marjelor de profit, ci prin reducerea costurilor logistice.
Despre preţurile din magazinele mic.ro, puteţi citi aici.