Şofer dat în judecată pentru că asigurătorul nu plăteşte daunele
- Adam Popescu
- 15 septembrie 2010, 19:07
O şoferiţă din Cluj susţine că, deşi avea o poliţă RCA valabilă, BCR Asigurări a refuzat plata daunelor rezultate în urma unui accident pe care l-a produs.
Din ce în ce mai mulţi români acuză companiile de asigurări că refuză să plătească daunele rezultate în urma unor accidente rutiere, chiar dacă au încheiate poliţe RCA.
Un astfel de caz este cel al Oanei Popiţiu, doctorand la Universitatea "Babeş-Bolyai", care, în luna mai 2009, a provocat un accident de circulaţie.
"La poliţie, vinovat de producerea accidentului am fost eu"
Oana Popiţiu se afla la volanul autoturismului proprietate personală, în apropiere de Universitatea "Babeş Bolyai", când s-a produs accidentul.
"Am ajuns la o intersecţie unde strada de pe care circulam eu avea indicatorul STOP. De pe o stradă cu sens unic, dar de pe sens interzis, circula maşina cu care am avut accidentul. La poliţie, vinovat de producerea accidentului am fost eu deoarece nu am oprit la indicatorul STOP, ca şi când cel care circula de pe sens interzis nu a avut nicio vină", explică Oana Popiţiu.
Tânăra mai spune că, deşi avea o poliţă valabilă încheiată la BCR Asigurări, inspectorii societăţii au refuzat să acorde despăgubirile obligatorii pentru repararea celeilalte maşini implicate în accident deoarece consideră că vinovat pentru comiterea accidentului e şoferul autoturismului de teren, şi nu Oana Popiţiu.
Dată în judecată pentru plata prejudiciului
Astfel, deşi a trecut aproape un an şi jumătate de la accident, reprezentanţii BCR Asigurări au refuzat să plătească contravaloarea lucrărilor de reparaţie a maşinii de teren accidentate de Oana Popiţiu.
Motiv pentru care societatea Terra Bau din Cluj-Napoca, în proprietatea căreia se află autoturismul de teren, a dat-o în judecată pe Oana Popiţiu şi a cerut instanţei ca aceasta să fie obligată să plătească prejudiciul estimat la 16.266 lei.
"Vă solicităm să o obligaţi pe Oana Popiţiu să achite suma de 16.266 lei, reprezentând costurile de reparaţie a autoturismului, plus cheltuieli de judecată şi penalităţi de 0,5 la sută pe zi din valoarea totală până la plata integrală a debitului", se arată în cererea de chemare în judecată depusă de firma de construcţii împotriva femeii.
Reprezentanţii firmei explică, în acelaşi document, care a fost motivul pentru care au dat-o în judecată pe Oana Popiţiu. "Autoturismul condus de aceasta era asigurat la BCR Asigurări, dar asigurătorul, deşi a autorizat efectuarea reparaţiilor, a refuzat plata acestora. Ţinând cont de acest refuz, Oana Popiţiu urmează să achite personal contravaloarea reparaţiilor", se mai arată în actul de sesizare al instanţei de judecată.
"Când am încheiat poliţa, au luat banii cu viteza luminii"
În replică, Oana Popiţiu consideră că nu e normal ca din moment ce a încheiat o poliţă de asigurare valabilă să fie chemată în instanţă deoarece scopul acestei asigurări este de a acoperi eventualele pagube produse altor conducători auto, care survin în urma unor accidente de acest fel.
"Când am încheiat poliţa de asigurare, au luat banii cu viteza luminii. Acum, de mai bine de un an şi patru luni nu mi-au mai zis nimic. Doar după ce m-am trezit cu o citaţie la poştă, am trimis o adresă la BCR Asigurări pentru a afla ce anume s-a întâmplat. Mi se părea normal ca BCR să achite reparaţiile şi apoi să se judece sau să facă anchete peste anchete ca să stabilească cine anume este adevăratul vinovat, iar mai apoi să-şi recupereze banii. Cei de la BCR mi-au spus că ei consideră că vinovat pentru producerea acestui accident este şoferul de pe cealaltă maşină şi nu eu", conchide Oana Popiţiu.
"Era normal ca BCR Asigurări să achite reparaţiile şi apoi să se judece şi să facă anchete ca să stabilească cine anume este adevăratul vinovat, iar mai apoi să-şi recupereze banii.", OANA POPIŢIU, client BCR Asigurări
REACŢIA BCR
Aşteaptă răspuns de la Interne
La mai bine de un an şi patru luni de la producerea accidentului, la sfârşitul lunii august, reprezentanţii BCR Asigurări au trimis către Ministerul Administraţiei şi Internelor o adresă scrisă prin care solicită un răspuns scris în care să se indice persoana vinovată.
"Având în vedere că din documentele aflate în componenţa dosarului de daună nu au putut fi stabilite cauzele şi împrejurările, precum şi persoana vinovată de producerea accidentului din data de 5 mai 2009, personalul specializat din cadrul BCR Asigurări a efectuat demersurile necesare în vederea obţinerii unui document din partea autorităţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor din care să reiasă clar cui îi aparţine vinovăţia. Menţionăm că imediat cum BCR Asigurări va intra în posesia acestui document, vom da curs solicitării dv.", se arată în răspunsul primit de Oana Popiţiu de la BCR Asigurări la sfârşitul lunii august şi semnat de Eugen Stoica, director al Direcţiei Daune din cadrul societăţii.
Pe de altă parte, acest document pe care reprezentanţii BCR l-au solicitat de la Ministerul Administraţiei şi Internelor se află la dosarul cauzei de la Judecătoria Cluj-Napoca. Mai exact, este vorba despre procesul-verbal semnat de agentul de circulaţie Bogdan Zăgrean. În acest document se arată că "vinovat de producerea accidentului este Oana Popiţiu, care a nu a respectat indicaţia indicatorului STOP".
La momentul respectiv, reprezentanţii BCR Asigurări nu au contestat procesul-verbal al agentului de circulaţie, în termen de 15 zile, aşa după cum prevede legea. Fapt care ridică o serie de semne de întrebare referitoare la decizia asigurătorului de a nu achita daunele. Şi, nu în ultimul rând, potrivit reprezentanţilor BCR Asigurări Cluj-Napoca dosarul privind accidentul în care a fost implicată Oana Popiţiu figurează în evidenţa informatică a instituţiei ca fiind "refuzat la plată".
- Aşteptăm întrebările dumneavoastră la adresa consumator@evz.ro, în scris pe adresa redacţiei "Evenimentul zilei" din Bd. Dimitrie Pompeiu, nr. 6, sector 2, Bucureşti, 020337, sau telefonic la numărul 021/202.20.82.