Riscul site-urilor de reduceri: cumpărăm fără să vrem

Riscul site-urilor de reduceri: cumpărăm fără să vrem

În încercarea de a economisi bani, ne lăsăm prinşi în plasa site-urilor care oferă discounturi semnificative la produse sau servicii de care nu avem nevoie, cheltuind astfel nejustificat.

Trăim în epoca de aur a cupoanelor şi voucherelor. Mulţi găsesc câteva zeci de "oferte speciale" în fiecare dimineaţă când îşi verifică e-mail-ul. Aparent, scopul acestora este de a ne ajuta să economisim bani achiziţionând produse şi servicii la preţuri imbatabile. De fapt, specialiştii care analizează comportamentul consumatorilor avertizează că astfel de oferte speciale ne fac să cheltuim mai mult, oferindu-ne produse sau servicii de care, de fapt, nu avem nevoie. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Rice din Statele Unite, unul din cinci vouchere achiziţionate nu sunt utilizate niciodată. Astfel, firmele încasează bani pe servicii pe care nu le prestează. Manipulaţi de site-urile de reduceri Te-ai grăbit să profiţi de reducerea de 50% la o şedinţă de masaj chinezesc ca apoi să te gândeşti că puteai achita factura la telefon cu banii aruncaţi pe "super oferta" de pe site? Înseamnă că suferi de ceea ce specialiştii în comportamentul consumatorului numesc "sindromul Groupon", după numele celui mai mare distribuitor de astfel de vouchere. Potrivit lui Madison Riley, un analist pe retail la Kurt Salmon Associates, citat de Boston Globe, aceste site-uri de reduceri profită de slăbiciunile psihicului uman pentru a ne face să cheltuim cât mai mulţi bani, îmbinând plăcerea simplă a vânătorii de comori cu impulsul unei achiziţii de moment şi cu frica de a lăsa să ne scape o "afacere". Fie că este vorba de o şedinţă de masaj, de o consultaţie stomatologică sau de câteva nopţi de cazare la o pensiune la munte, românii se aruncă asupra ofertelor existente pe site-urile de reduceri.

Potrivit capital.ro, în primele şase luni ale anului, în România, s-au cumpărat vouchere în valoare de şapte milioane de euro. Voucherele nu fidelizează clienţii Doar 36% din clienţii siteuri-lor de reduceri sunt dispuşi să cheltuiască ceva în plus peste valoarea voucherului şi doar unul din cinci s-a arătat dispus să revină pentru a achiziţiona servicii sau produse la preţuri întregi, potrivit unui studiu realizat de Universitatea Rice. Astfel că retailerii sunt prea puţin motivaţi să reia astfel de perioade de reduceri şi cu altă ocazie. Potrivit studiului, circa 47% dintre partenerii site-uri de reduceri din perioada august 2009-martie 2011 au pierdut bani din cauza promoţiilor sau nu au câştigat venituri în plus. INDUSTRIE Site-urile de oferte se înmulţesc Românii au cheltuit prin intermediul site-urilor de reduceri 7,65 milioane de euro în primele şapte luni din 2011, potrivit datelor agregatorului Redutti.ro. Cifrele au crescut spectaculos de la o lună la alta: de la vânzări prin intermediul cupoanelor de reduceri de 1,77 milioane lei, în ianuarie, până la 7,84 milioane lei, în iulie, îregistrându-se o creştere de peste 300%. Numărul siteuri-lor de reduceri de grup a crescut de peste patru ori de la începutul anului, de la 23 în ianuarie la 95 în iulie. Însă, aproape 80% din vânzari sunt generate de primele 10 site-uri: CoolBuy.ro, ERedus. ro, FunDeal.ro, Galos.ro, GetADeal.ro, Groupon.ro, Kuponiada.ro, MyBestDeal.ro, Top- Deals.ro şi Zumzi.ro.

În iulie, peste 44% din vânzările prin intermediul acestor site-uri au vizat oferte de vacanţă. Pe al doilea loc în topul preferinţelor au fost serviciile de îngrijire personală, care au generat aproximativ 21% din vânzări.

Oferta cu cele mai mari încasări de până acum în Romania este cea de la Zumzi.ro: 630 lei pentru un sejur de şase nopti pentru două persoane, cu mic dejun şi cină incluse într-un hotel de 2 stele din staţiunea bulgărească Nisipurile de Aur. Au fost vândute 914 vouchere, în valoare de 575.820 lei. Citiţi şi:

  • Voucherele, strategia vânzărilor în criză

Ne puteți urmări și pe Google News