ING: Veniturile românilor nu au crescut. Piaţa asigurărilor de viaţă creşte cu maxim 5% în 2011
- Raluca Florescu
- 12 iulie 2011, 15:01
Piaţa asigurărilor de viaţă din România ar putea înregistra o creştere anuală cu până la 5% în 2011 faţă de 2010 şi nu vom "putea să ne aşteptăm la o revigorare a segmentului anul acesta" în condiţiile în care veniturile românilor au scăzut în termeni reali în ultimul timp, a spus astăzi Cornelia Coam, CEO ING Asigurări de Viaţă.
"Ne uităm la creşterea salariului nominal şi la rata inflaţiei şi vedem că rata de creştere a salariului real este negativă. Deci nu avem cum să ne aşteptăm la o revigorare a segmentului asiguări de viaţă în 2011. Dar sentimenul încrederii îşi revine, oamenii încep să consume, îşi mai iau un credit şi sper ca în 2010 să revenim spre ritmul de creştere de altădată şi piaţa să înregistreze o creştere cu 10%. Înainte de criză, ritmul de creştere era de douăzeci şi ceva la sută, dar sper să atingem măcar o creştere de 10% la anul", a spus Cornelia Coman.
"S-a reluat şi creditarea şi vedem că asigurările de viaţă asociate creditelor au început să crească, s-a reluat şi consumul, şi asta ajută la o creştere pe asigurări de viaţă care cred că va fi de până la 5% faţă de anul trecut, în 2011", a mai spus Coman. În 2010, piața asigurărilor de viață a crescut cu 2,32% față de 2010.
În prezent, ING Asigurări de Viaţă colaborează cu ING Bank pentru segmentul de asigurări de viaţă asociate creditelor, şi cu Citi Bank, Millennium Bank şi cu Citi Bank pentru vânzarea de asigurări de sine stătătoare, a precizat şefa ING Asigurări de Viaţă.
Potrivit acesteia, în 2011, prima medie pe segmentul asigurărilor de viaţă a crescut la ING cu 6% faţă de 2010, la circa 1.500 de lei anual.
Numărul românilor care renunţă la asigurare a scăzut
În primele cinci luni ale anului răscumpărările de poliţe au scăzut ca medie lunară cu 40% sub nivelul mediu lunar din 2010. "Trendul descendent din 2010 a continuat şi vom ajunge ca rată de reziliere să avem un nivel similar celui de dinainte de criză, adică 10% din portofoliu", a spus Cornelia Coman.
La nivelul pieţei, unii clienţi de asigurări de viaţă şi-au desfiinţat poliţele şi din cauza randamentelor slabe obţinute de plasamente. Pe fondul crizei a crescut cererea pentru produse de asigurare cu componentă investiţională care au randament garantat.
Recent, compania a lansat serviciul Planul Personal Financiar, care permite un calcul al diferenţei dintre situaţia financiară actuală şi cea dorită de un anumit consumator.
Planul analizează patru nevoi financiare esenţiale: nevoia de protecţie financiară în caz de deces şi invaliditate, asigurarea viitorului copiilor, asigurarea unor venituri suplimentare la pensie şi protecţie în caz de probleme medicale. Totodată, prin intermediul unei secţiuni a site-ului, clienţii pot afla pe baza unui scurt chestionar care este profilul lor de risc investiţional şi care sunt instrumentele financiare care li se potrivesc pe termen scurt mediu şi lung.