Audi Q3, încă o dovadă că SUV-urile nu mor, ci doar devin mai mici
- Cristian Ionescu
- 14 aprilie 2011, 12:19
Modelele de teren sunt tot mai uşor de manevrat în oraş şi mai puţin poluante, cu avantaje multiple pentru confortul psihic, conştiinţa şi bugetul proprietarului.
S-ar putea zice că, după expunerea aproape deşănţată de care s-au bucurat soluţiile alternative de propulsie pe care producătorii auto le-au propus la foc automat în ultimii doi ani, drumurile continentului ar trebui să fie blocate de modele hibride şi electrice. Şi că SUV-urile – cele mai urâte reprezentate ale vechii gărzi – stau să-şi dea obştescul sfârşit.
Nici vorbă. Anul trecut, fiecare al zecelea autoturism achiziţionat de europeni a fost un SUV. În România, Dacia Duster, un SUV cu o amprentă la sol similară unui break de clasă compactă, ocupă poziţia a doua la vânzări, în 2011.
De altfel, constructorii, care, iată, au încă o cerere importantă pentru aceste modele, nu se grăbesc să ucidă SUV-urile, ci caută soluţii pentru optimizarea lor. Modelele cu gardă mare la sol şi, în principiu, tracţiune 4x4, devin tot mai mici – aşadar, mai uşor de manevrat în aglomeraţiile urbane – şi mai puţin poluante, un atribut cu dublu avantaj – pentru conştiinţă şi buget.
Compact, cu consum redus
Audi se pregăteşte pentru lansarea celui de al treilea şi cel mai mic SUV al său. Foarte compactul Q3 (4,39 metri lungime) – viitor adversar al modelelor BMW X1 şi Range Rover Evoque – va fi expus, în premieră mondială, săptămâna viitoare, la Salonul auto de la Shanghai. SUV-ul urmează a intra în producţia de serie în toamna acestui an.
Q3 va fi echipat o serie de motoare supraalimentate de 2.0 litri, pe benzină şi motorină, cu puteri cuprinse între 140 şi 211 cai-putere. Oficial, versiunea Q3 2.0 TDI – 140 CP (singura cu tracţiune faţă) are un consum mediu de numai 5,2 l/100 km. Spre comparaţie, modelul Honda Insight (cu sistem hibrid, benzină-electric) are un consum mediu doar ceva mai scăzut: 4,4 l/100 km.
Audi completează tabloul tehnic al noului Q3 cu o serie de transmisii (manuale şi automate) plus, bineînţeles, o versiune a sistemului de tracţiune integrală quattro.