MONTESSORI, metoda COPIILOR care se AUTOEDUC?

MONTESSORI, metoda COPIILOR care se AUTOEDUC?

Sistemul de origine italian? promite s? formeze lideri ?i nu simpli executan?i, a?a cum se întâmpl? în educa?ia tradi?ional?

O metod? educa?ional? ap?rut? acum mai bine de o sut? de ani la ini?iativa Mariei Montessori, prima femeie medic din Italia ?i cunoscut? deja în lumea întreag? atrage, ast?zi, tot mai mul?i adep?i din rândul românilor. Dasc?lii care predau în spiritul Montessori spun c? sistemul nu seam?n? cu nimic din educa?ia româneasc?. La gr?dini?? ca în familie Grupele sunt formate din copii cu vârste diferite, care înva?? unii de la ceilal?i cu ajutorul unor materiale speciale, f?r? s? fie recompensa?i sau pedepsi?i, singurul barometru al progresului fiind starea lor interioar?. „Copiii au libertatea s? fac? aici ceea ce fac ?i acas?: nu trebuie s? cear? voie s? mearg? la baie ?i nici nu-i for??m s? stea într-un singur loc. Un mediu armonios ?i posibilitatea de a decide singuri îi vor conduce în mod natural spre alegerile corecte”, crede Mariana Uli??, directorul educa?ional al Gr?dini?ei Montessori din Bucure?ti, deschis? în 2007.

  • Cele mai bune LICEE din LUME vin în Timi?oara ?i Bucure?ti s? recruteze elevi români!

Succesul metodei, explic? aceasta, vine tocmai din atitudinea deta?at? a dasc?lilor, un soi de mentori preg?ti?i s? intervin? doar atunci când elevii se afl? în încurc?tur?. „Ca educator, e foarte greu s? faci un pas înapoi ?i s? observi. Te sim?i cumva dat jos de pe soclu, dar e important ca ei s? înve?e în ritmul lor, cu uneltele puse la dispozi?ie”, spune directorul educa?ional. Elevii dispun de un întreg arsenal de materiale, pe care sunt încuraja?i nu doar s? le priveasc?, ci s? le ating?, percep?iile senzoriale fiind considerate cheia înv???rii rapide. Cei mici prind din zbor literele din alfabet, pip?ind forma lui „A” sau „C” imprimat? pe pl?cu?e din lemn, cu glaspapir, pentru a ie?i în relief. Cu înmul?irea e chiar mai simplu. Serii egale de bilu?e colorate în?irate pe un lan? ?i desp?r?ie cu inele metalice le arat? concret ce înseamn? acel num?r multiplicat cu doi sau trei.

  • Centrele de excelen??, pe cale de dispari?ie 

Activitatea micu?ilor este evaluat?, dar notele r?mân secrete, pentru a elimina riscul înv???rii de dragul recompenselor. Inedit este ?i modul în care sunt disciplina?i copiii violen?i. „Îi trat?m ca pe ni?te bolnavi neajutora?i, iar asta îi deranjeaz? destul de mult încât s?-?i corecteze atitudinea”, detaliaz? dasc?lul Mariana Uli??. Aceasta s-a convins de eficien?a metodei, testând-o pe propriul copil. „La doi ani ?i jum?tate se îmbrac? ?i se încal?? singur, ?terge praful sau spal? legumele pur ?i simplu din pl?cerea de a se sim?i independent”, se mândre?te educatoarea. Educatori ?coli?i în Praga ?i SUA Gr?dini?a Montessori, cu grupe de 2-3 ani ?i 3-6 ani are, de anul trecut, ?i o grup? de ?coal? destinat? copiilor cu vârste între 6 ?i 9 ani. Dasc?lii predau în “duet” pentru a se asigura c? to?i copiii au parte de aten?ia cuvenit?, iar cuplurile de p?rin?ii sunt chemate la ?edin?e individuale, niciodat? împreun?.

  • Raport european: EDUCA?IA din România e PRAF ?i PULBERE

Cursurile de la 8.00 la 12.00 cost? 1.100 de lei pe lun? sau 1.400 de lei, dac? p?rintele opteaz? ?i pentru masa de prânz. La program prelungit, pân? la ora ?ase, taxa lunar? este în jur de 1.700 de lei, iar la ?coal? circa 1.900 de lei. „Pre?urile par mari, dar asta pentru c? noi ne trimitem educatorii la cursuri de câteva s?pt?mâni în Praga sau SUA. România înc? nu dispune de formatori ai acestei metode”, spune directorul educa?ional. În Capital? mai exist? înc? ?ase astfel de gr?dini?e, iar altele sunt pe cale s? se deschid? în 2013.

Ne puteți urmări și pe Google News