După ce s-a ars cu Oltchim, Guvernul amână privatizarea CFR Marfă şi aruncă vina în curtea CSAT

După ce s-a ars cu Oltchim, Guvernul amână privatizarea CFR Marfă şi aruncă vina în curtea CSAT

CFR Marfă va rămâne în proprietatea statului cel puţin până la sfârşitul acestui an, potrivit unei declaraţii a secretarului general adjunct al Ministerului Transporturilor, Horaţiu Buzatu.

"Pentru finalizarea privatizării în acest an răspunsul este mai degrabă nu. Am terminat evaluarea companiei, dar nu putem avansa cifre. Asta pentru că ar fi în dezavantajul vânzătorului, adică statul român, dar şi al celor care vor fi interesaţi să participe", a declarat acesta, citat de Agerpres.

Explicaţia pentru această amânare ar fi, conform declaraţiilor lui Buzatu, lipsa unui aviz de la CSAT, necesar deoarece compania este una strategică. "Acest ultim aviz nu a venit, ci am primit un comunicat prin care ni s-a spus că membrii CSAT au fost informaţi cu privire la privatizarea societăţii", declara el la începutul acestei luni.

Iniţial, la ultima misiune a Fondului Monetar Internaţional în România a fost luată decizia privatizării capitalului majoritar al companiei, însă ulterior autorităţile au solicitat şi au primit acordul instituţiilor financiare internaţionale pentru a privatiza integral CFR Marfă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Societatea CFR Marfă se află într-o situaţie extrem de delicată, cu datorii de 450 milioane de euro în acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la începutul anilor 2000. De asemenea, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei vor fi vândute la fier vechi pentru că au durata de viaţă depăşită.