"Când vine mama în vizită, trebuie să plătesc la întreţinere". Cum rezolvi conflictele cu administratorii
- Marian Păv ăla şc
- 13 aprilie 2012, 00:27
Cum poţi să rezolvi confl ictele cu administratorul legate de apometre, plata întreţinerii pentru rude ori taxa pe animale.
Nu există bloc în care administratorii să nu aibă conflicte cu locatarii. Ce e de făcut când nu se poate cădea la pace cu ei? 1. RUDE TRECUTE LA ÎNTREŢINERE. Oana Mihai (32 de ani) se ceartă de luni bune cu administratorul blocului în care locuieşte. "Am o familie numeroasă şi de foarte multe ori vin rude în vizite pentru 1-2 seri. O dată a venit mama şi a stat două săptămâni pentru că a fost la tratament. Am plătit în plus pentru că mama a stat la mine. Pentru un vizitator sunt taxată cu 3-4 lei pe noapte", povesteşte bucureşteanca. Soluţia: Reprezentanţii firmelor care se ocupă de administrarea imobilor ne-au spus că în astfel de situaţii, proprietarul trebuie să consulte regulamentul asociaţiei. Acolo ar trebui să fie trecută perioada în care pot fi găzduite rude şi prieteni fără a fi trecuţi la întreţinere. Poate fi vorba de două săptămâni pe lună, patru săptămâni consecutive pe perioada unui an sau 21 de zile timp de un trimestru. Dacă nu respectă regulamentul, administratorul poate fi dat în judecată. 2. CEI DE LA PARTER TREBUIE SĂ PLĂTEASCĂ LIFTUL. Proprietarii care locuiesc la parter sunt puşi în multe cazuri să plătească aceeaşi taxă de lift ca şi vecinii de la ultimul etaj. Contribuţia e între 2 şi 10 lei. Soluţia: E normal ca proprietarii de la parter să plătească liftul, însă mai puţin decât vecinii de mai sus. 3. ANIMALUL DE CASĂ. Cei care au pisici şi câini în apartamente sunt obligaţi să plătească în plus. "Mi s-a spus că al meu câine latră tare şi trezeşte vecinii. În plus, că îşi face nevoile pe preşurile de la uşi. Deşi aceste lucruri nu sunt adevărate, ca să evit disputele, am plătit 50 de lei pe lună", spune Octavia Moldovan din Cluj. Soluţia: În astfel de cazuri, taxa poate fi impusă doar de comitetul de bloc (asta dacă nu e un impozit stabilit de comunitatea locală). Sesizările trebuie înaintate la OPC, iar administratorul poate fi dat în judecată. 4. CITIREA APOMETRELOR. Una dintre cele mai dese probleme cu administratorul se leagă de citirea apometrelor. Soluţia: Citiţi apometrul dumneavoastră şi apoi oferiţi datele administratorului. Faceţi o lună rotunjirea în minus, o lună în plus, în acest fel de echilibrează. Reclamaţiile pot fi făcute la OPC şi la regiile de utilităţi.