Familiştii sunt serviţi. Cu noile monovolume Dacia Lodgy și Ford B-Max

Familiştii sunt serviţi. Cu noile monovolume Dacia Lodgy și Ford B-Max

Dacia şi Ford au lansat, la Geneva, primele monovolume "româneşti" – Lodgy, respectiv, B-Max.

Vremurile în care lansările automobilelor Dacia la marile saloane internaţionale se petreceau într-o discreţie aproape jignitoare au apus. Succesul comercial fulminant şi de foarte puţini anticipat a remodelat definitiv felul în care este percepută marca românească.

Prezentarea monovolumului Lodgy a adunat, ieri, la standul Dacia de la Salonul auto de la Geneva o armată pestriţă de ziarişti şi oameni din industrie. Afluenţa publicului a fost la cote similare oricărei alte lansări organizate la actuala ediţie a evenimentului.

La mică distanţă de "parcela" Dacia, Ford a prezentat, la rândul său, un model dedicat familiştilor, mult mai compactul B-Max. "Mult spaţiu la preţ atractiv" versus soluţii inovatoare

Cele două vehicule cu conexiuni româneşti (Lodgy, un model Dacia fabricat în Maroc, şi B-Max, maşina care va fi produsă de Ford la Craiova) sunt similare, dar cum nu se poate mai diferite. Chiar dacă vine cu multe premiere pentru o gama Dacia, Lodgy rămâne loial devizei producătorului de la Piteşti: "mult spaţiu la un preţ atractiv". B-Max, pe de altă parte, mizează din plin pe design, soluţii inovatoare şi tehnologie de ultimă generaţie.

În luna iunie, monovolumul Dacia (4,5 metri lungime şi 1,68 metri înălţime, până la şapte locuri) va fi lansat comercial în România cu un preţ minim de 9.500 de euro (inclusiv TVA). B-Max (4,06 metri lungime, 1,59 metri înălţime, cinci locuri) va putea fi comandat din 22 martie – dată la care vom afla şi cât va costa. Sursele noastre ne-au indicat că versiunea de bază va fi poziţionată sub 14.000 de euro.

Cum cel mai scump Lodgy va fi disponibil cu 14.700 de euro, e limpede că o comparație între cele două modele ar fi la fel de potrivită precum cea dintre Zegna și Zara.

Cert este că ambele monovolume prezentate ieri la Geneva vor aduce, fiecare pentru publicul său, bucuria drumețiilor împreună cu familia.

NOUTĂŢI TEHNOLOGICE

Ce aduce Lodgy în gama Dacia Lodgy propune câteva noutăţi tehnologice pentru o ma­şi­nă care poartă sigla Dacia. Monovolumul va fi primul model din gama producătorului român cu sistem de navigaţie, limitator de viteză, scaune faţă încălzite şi un motor turbo alimentat cu benzină. Echipamentele de confort vor fi oferite op­ţi­onal, cu un cost suplimentar. Motorizarea turbo, de mic litraj – 1.2 TCe-115 cai-putere – provine, aşa cum era normal, din "pepiniera" Renault. 9.500 de euro va costa cea mai accesibilă versiune a monovolumului Lodgy Citiţi şi:

  • Profilul monovolumului Dacia Lodgy
  • Dacia inventează berlina low-cost de lux
  • Noua Dacia Lodgy, prezentată la TOP GEAR. VEZI reacția publicului| VIDEO
  • UIMITOR: Motorul care de pe Fordul de la Craiova - 177 de cai putere

Ne puteți urmări și pe Google News