Scăderea pieței auto a afectat anul trecut și profitul Renault.
Profitul net al Renault a scăzut în 2011 la 2,1 miliarde de euro, faţă de 3,4 miliarde de euro în 2010, când câştigurile producătorului auto francez au fost majorate de vânzarea acţiunilor deţinute la Volvo, transmit AP şi Bloomberg.
Profitul înainte de plata dobânzilor, impozitelor, şi câştigurilor excepţionale a înregistrat un declin de 0,7%, la 1,09 miliarde de euro (1,42 miliarde de dolari), de la 1,1 miliarde de euro în 2010, în linie cu estimările analiştilor, anunță și Agerpres.
Compania se aşteaptă la o scădere a vânzărilor de 3-4% în Europa în 2012, al cincilea an consecutiv de declin, în timp ce pe piaţa din Franţa Renault estimează o scădere a vânzărilor de 8%.
Pe plan mondial vânzările Renault au crescut anul trecut cu 3,6%, la nivelul record de 2,72 milioane de maşini şi vehicule uşoare, deoarece pieţele emergente au compensat declinul din Europa. Veniturile au urcat anul trecut cu 9,4%, la 42,6 miliarde de euro.