Reclama cu Brâncuși creează confuzii printre telespectatori

Reclama cu Brâncuși creează confuzii printre telespectatori

Spotul publicitar de la CEC Bank în care este animată o fotografi e a lui Constantin Brâncuși și adăugată o voce care nu-i aparține va fi discutat la CNA

Vocea lui Constantin Brâncuși nu a fost niciodată înregistrată, chiar dacă publicul neavizat care a urmărit reclama CEC Bank a fost convins că ceea ce se aude la televizor este chiar vocea artistului, spun specialiștii Centrului Municipal de Cultură Constantin Brâncuși. Recentul spot publicitar pentru CEC Bank a declanșat o adevărată furtună în media, iar Asociația Proiect Urban a depus la Consiliul Național al Audiovizualului o reclamație pentru spotul în care autoportretul fotografic al lui Constantin Brâncuși din 1934 a fost supus unui trucaj electronic. „Brâncuși-ul din 1934 vorbește despre Coloana fără sfârșit din 1938, precizând că ideea i-a dat-o șurubul de teasc. Nu există în acest sens nimic scris de artist, doar relatări ale moștenitorilor lui, făcute mult după dispariția artistului”, explică Sorana Georgescu- Gorjan, fiica inginerului Gorjan, care s-a aflat alături de Brâncuși când a ridicat Coloana Infinitului.

Confuzie printre telespectatori

Contactat de EVZ, Dan Podaru, președintele Asociației Proiect Urban, spune că „ar trebui să existe o autoritate care să se implice în astfel de situații în domeniul publicității”. Dan Podaru vorbește și despre confuzia pe care o creează clipul printre telespectatori. „O cunoștință mi-a atras atenția asupra vocii de filosof a lui Brâncuși. Și funcționara de la CNA care a preluat reclamația s-a arătat uimită când a aflat că înregistrarea este un trucaj”. Revoltat de mistificarea adevărului este și Doru Strâmbulescu, directorul Centrului Municipal de Cultură Constantin Brâncuși. „Nu există o asemenea filmare cu Brâncuși. Vocea îi aparține unui actor. Eu i-am atras atenția unuia dintre producătorii videoclipului că între comunitatea oamenilor de știință și cei ce fac producțiile publicitare este o mare discrepanță. Echipa nu a cerut nicio consultare științifică. A luat acordul de la Fundatia VISARTA, iar primăria le-a dat acordul pentru a putea filma în Parcul Central, unde se află operele. Nu ne-a prezentat nimeni vreun scenariu”, a povestit directorul.