EVZ CHIŞINĂU. Moldova devine "O aventură în necunoscut"
- Cristina Bruma
- 10 februarie 2014, 08:23
Bani grei pentru promovarea peste hotare. Moldova vrea să devină mai cunoscută şi să atragă mai mulţi turişti.
"O aventură în necunoscut" este denumirea spotului publicitar-turistic prin care se va promova Republica Moldova în lume. Filmuleţul de 20 de secunde, care prezintă cele mai pitoreşti locuri ale ţării, va fi prezentat la cele opt expoziţii internaţionale la care şi-a propus să participe Agenţia Turismului în acest an şi să fie difuzat la mai multe posturi de TV din lume. "Pentru moment se duc tratative cu posturile de TV precum CCN, BBC şi Euronews, precum şi canalele specializate ca Travel Channel şi National Geografic TV, pentru plasarea de patru ori în zilele de duminică, în intervalul orelor 9:00-19:00. Acestea vor fi difuzate în lunile martie, aprilie, mai, septembrie şi octombrie. În total, 84 de difuzări în 21 de săptămâni dintr-un an", spune Nicolae Platon, directorul Agenţiei de Turism. În urma negocierilor, două canale tv şi-au prezentat deja ofertele. Este vorba de canalul CNN, care a oferit o reducere de 15%, suma finală pe care Agenţia Turismului trebuie să o achite fiind de 56.000 de euro. Celălalt post, Euronews, a făcut o reducere mult mai mare pentru moldoveni, de 64%, suma ajungând la 25.000 de lei. Până vor da un răspuns şi celelalte posturi, Agenţia de Turism caută agenţi economici pentru a contribui la promovarea turismului moldovenesc, întrucât agenţia poate să achite doar o parte din cheltuieli. Pe lângă spotul video prezentat, la ora actuală se află în definitivare şi filmul publicitar-turistic "Moldova-Holiday", cu o durată de 6-7 minute. Coloana sonoră a spotului şi a filmului publicitar îi aparţine compozitorului Constantin Moscovici. Costul proiectului pentru spotul video şi film este de 148.000 de lei, bani oferiţi de Organizaţia de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exporturilor. Moldova atrage vizitatori la expoziţii În perioada 30 ianuarie - 2 februarie, Moldova a participat la prima expoziţie internaţională. Aceasta a avut loc la Bratislava, capitala Slovaciei, la ea participând 74 de ţări. "Interesul pentru standul Republicii Moldova a fost destul de mare. Un motiv poate este şi faptul că noi am participat la aceasta expoziţie în premieră. Cele mai multe persoane care ne-au vizitat standul erau de peste 40 de ani, care cunosc câte ceva despre Moldova. Interesul cel mai mare l-au prezentat cramele noastre, cum ar fi Cricova, Mileştii Mici", spune Nicolae Platon. Următoarea expoziţie va fi în Israel, unde va şi fi lansat spotul publicitar. De asemenea, în urma discuţiilor cu turiştii străini de la expoziţii, pe parcursul anului curent şi în următorii ani, Agenţia Turismului va încerca să dezvolte mai multe ramuri ale turismului, care vor avea priză la consumatorii străini. Este vorba despre turismul viti-vinicol, rural, gastronomic, cultural, religios, automobilist şi de tranzit. Totodată, va fi creat şi biroul de informare turistică. Aceasta va fi o instituţie de stat şi se va ocupa de promovarea imaginii ţării. Vor apărea hoteluri de tip turistic Agenţia Turismului şi-a propus să ofere cât mai multe hoteluri de tip turistic de 2-3 stele, iar preţurile să corespundă cu cele internaţionale, adică în jur de 30-35 de euro pe noapte. "Preţul respectiv va fi competitiv pe piaţa turistică internaţională. Altfel, noi nu vom putea face faţă concurenţei care există în turismul internaţional. Nu vor fi condiţii mai proaste, dar vor fi preţuri mai bune", adaugă directorul Agenţiei Turismului. Turismul gastronomic se va bucura de o atenţie aparte. "Ceea ce ne propunem noi este să satisfacem toate dorinţele turiştilor gurmanzi. Pentru aceasta, vom lucra cu pensiunile agroturistice, întrucât, în mare măsură, tradiţiile, obiceiurile sunt păstrate anume acolo. Vom solicita ca toate produsele să fie din gospodăria proprie şi să fie ecologic pure", spune Nicolae Platon. Câteva hoteluri de trei stele şi-au dat acordul de a coborî preţurile până la 30-35 de euro pentru o zi de cazare, cu tot cu masă. În cazul în care va fi creat turul vinicol, Moldova va fi inclusă şi ea în acest tur. De asemenea, s-a propus un program cu genericul "Cetăţile medievale", în care este inclusă cetatea Suceava din România, cetatea Soroca şi o cetate din Ucraina. În fine, se aşteaptă ca în curând să fie făcut primul tur pe acest traseu. Potrivit Agenţiei Turismului, 14.000 de turişti au venit să viziteze Moldova prin intermediul agenţiilor de turism.