DACIA trage după sine întregul grup Renault. Mașina cu preț ULTRA - MIC va fi pusă pe piață
- Raluca Florescu
- 12 februarie 2015, 10:01
Câştigurile Renault au depăşit anul trecut estimările analiştilor datorită cererii pentru brandul low-cost Dacia, care a compensat declinul din Rusia şi America Latină, scrie Bloomberg, citată de Agerpres.
În 2014, profitul operaţional a urcat la 1,61 miliarde de euro (1,82 miliarde de dolari), de la 1,24 miliarde de euro în 2013. Analiştii se aşteptau la 1,45 miliarde de euro.
Veniturile au crescut cu 0,3%, la 41,1 miliarde de euro.
MAȘINA ultra low-cost
Renault se extinde pe pieţele emergente şi vrea să introducă anul acesta un vehicul ultra low-cost în India şi se pregăteşte să producă maşini în China din 2016.
În 2015, al treilea mare producător auto european are ca obiectiv creşterea marjei profitului operaţional, majorarea vânzărilor şi a veniturilor. Cererea de maşini pe plan mondial ar urma să urce cu 2% anul acesta, estimează Renault.
Grupul auto vrea să angajeze 1.000 de persoane în Franţa în urma majorării cererii.
Livrările Renault au urcat, anul trecut, cu 3,2%, la 2,71 milioane de vehicule, în timp ce brandurile low-cost, inclusiv Dacia, au înregistrat un avans de 5,3%, la 1,14 milioane de unităţi.
În Rusia, a treia mare piaţă a Renault, dificultăţile economice vor afecta probabil vânzările auto.
Ieri Renault a anunţat întreruperea producţiei la fabrica de lângă Moscova timp de trei săptămâni. În perioada 16 februarie - 6 martie, activitatea va fi oprită la uzina de lângă Moscova, potrivit declaraţiei unui purtător de cuvânt al producătorului auto francez. La această unitate sunt fabricate modelele Logan, iar capacitatea de producţie depăşeşte 180.000 de unităţi.