Opereta, din nou pe picioarele ei. „Liliacul”, cu proiecţii 3D, „zboară” la Palatul Parlamentului
- Anca Simionescu
- 28 decembrie 2016, 00:00
Spectacolul pus în scenă de artiştii Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” se anunţă de excepţie. Instituţia a fost reînfiinţată, dar noul sediu, în care s-au investit milioane de euro, rămâne închis
Opera Națională București prezintă vineri, 30 decembrie, de la ora 19.00, în sediul Palatului Parlamentului, spectacolul eveniment cu opereta „Liliacul” de Johann Strauss-fiul, premieră ce are loc cu ocazia reînființării Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”.
Spectacolul este cu atât mai important cu cât este primul nou în repertoriul artiştilor Operetei, după mai mult de un an. Reamintim că în 2013, printr-o Hotărâre de Guvern, Opereta a fuzionat cu Opera.
Relansarea Operetei într-o montare inedită
„Chiar în aceste zile Teatrul Naţional de Operetă şi-a recapăt identitatea juridică, iar cu această montare vom sărbători evenimentul. După absorbţia Operetei de către Operă, iată că asistăm şi la o relansare. Motiv pentru care mi-am dorit să organizăm un eveniment extraordinar, opereta «Liliacul », într-un spaţiu nou, festiv, aşa cum este Sala de Recepţie a Palatului Parlamentului. Regia scenografia şi costumele sunt semnate de Matteo Mazzoni, din Italia. Este o montare inedită, pentru că îmbină opereta tradiţională şi o viziune modernă a regizorului”, a explicat Beatrice Rancea, directorul general interimar al Operei bucureştene.
FOTO; Claudiu Bleonț
Printre surprizele spectacolului se vor număra proiecţiile 3D. „O parte din decor va fi sugerat de proiecţii. Avem o echipă care a venit special din Italia, iar proiecţioniştii au lucrat şi la Scala din Milano. Garantez că echipa a depus tot efortul”, a adaugat Beatrice Rancea.
Doar artiştii Operetei în distribuţie
Dirijorul spectacolului este Lucian Vlădescu, iar din distribuţie fac parte Alfredo Pascu (Eisenstein), Doina Scripcaru (Rosalinda) şi Gabriela Daha (Adela). Nu vor lipsi nici Orchestra, Corul și Ansamblul de balet al Operetei. Coregrafia îi aparţine Roxanei Colceag, iar invitat special este Claudiu Bleonț, actor al Teatrului Național București. „I-am cerut regizorului ca întreaga distribuţie să fie acoperită de artiştii Teatrului Naţional de Operetă, care nu au mai avut parte de o premieră de multă vreme. S-a repetat cu două distribuţii”, a adău gat managerul Operei.
Sediul Operetei rămâne închis
Situatia incredibilă a noului sediu al Teatrului de Opereta „Ion Dacian” continuă. Sala de spectacole, inaugurată cu fast în ianuarie 2015, după o investiţie de aproape nouă milioane de euro, nu a primit avizul şi este în continuare nefuncțională. „Eforturile de a o redeschide au fost nule. Am căutat şi am găsit un spaţiu extraordinar, Salonul de Recepții, pentru că în „Liliacul” totul se întâmplă în noaptea de Anul Nou. Spaţiul festiv este într-un fel apropiat subiectului”, a concluzionat Beatrice Rancea.
Povestea „Liliacul”
„Liliacul” (în germană Die Fledermaus) este o operetă în trei acte de Johann Strauss-fiul, cu libretul realizat de Karl Haffner și Richard Genée, după nuvela „Le Reveillon” de Henri Melhac și Ludovic Halévy. Premiera a avut loc la Viena, la „Theater an der Wien“, pe data de 5 aprilie 1874.
FOTO: Alfredo Pascu (Eisenstein)
Dr. Falke, prietenul domnului Gabriel Eisenstein, pune la cale o farsă, pentru a se răzbuna pe Gabriel, pentru o poveste mai veche, când acesta, după un bal mascat, l-a lăsat pe Falke beat întro grădină publică, îmbrăcat în costum de liliac, spre batjocura mulțimii, motiv pentru care lui Falke i-a rămas porecla de „Dr. Liliac”. Ca urmare, face să parvină câte o invitație la balul Prințului Orlofsky, în noaptea Anului Nou, lui Gabriel, soției acestuia, Rosalinda și Adelei, nostima subretă a familiei, din partea surorii sale, balerina Ida. Dar, începând cu noaptea Anului Nou, Gabriel are de ispășit o pedeapsă de pe urma unui proces de ultragiu, pierdut.