Care sunt preferințele femeilor în materie de artă? Surpriza vine din partea bărbaților!

Care sunt preferințele femeilor în materie de artă? Surpriza vine din partea bărbaților!

Tablouri, sculpturi, albume de artă, fotografie de artă, decorațiuni. Ce vă spun toate acestea? Artă, obiecte, frumusețe, investiții... Dumneavoastră aveți opere de artă în casă?

Barometrul de Consum Cultural 2016, lansat săptămâna trecută, a analizat și câți dintre români au opere de artă în casă, câți apreciază arta vizuală și așa mai departe. Iată ce a ieșit: În România, femeile nu sunt ca bărbații. „Analizând rezultatele naţionale în comparaţie cu cele pe Bucureşti, observăm o distribuţie clară între genuri: femeile preferă pictura şi sculptura pe primul loc, designul şi artele decorative pe locul doi. Bărbaţii preferă artele grafice, fotografia şi arta contemporană”, se arată în barometru.

Ce au românii prin casă? Iată: reproduceri artistice/ postere au 16%, o operă/un obiect de artă vizuală 13,6 %, un obiect de design interior produs în masă 12%, cărți de istoria artei 10,9% albume  6,5% etc.

De ce avem atât ce puțini iubitori?

Ne puteți urmări și pe Google News

„O explicaţie a prezenţei reduse a obiectelor de artă vizuală în gospodării o găsim în participarea extrem de mică a respondenţilor pe piaţa artelor vizuale. De altfel, dacă ne uităm la procentele de respondenţi care au achiziţionat (4%), respectiv vândut (0,72%) un obiect de artă în ultimele 12 luni, trebuie să concludem că piaţa actuală a artelor vizuale este aproape inexistentă. Majoritatea covârşitoare – 90% – nu au participat deloc în asemenea tranzacţii. Cumpărătorii – aşa puţini cum sunt ei – achiziţionează mai degrabă tablouri şi icoane (naţional 63%, Bucureşti 57%) decât obiecte decorative (naţional 23%, Bucureşti 42%).

Ţinând cont că aprecierea şi interesul pentru artele vizuale sunt mult mai mari decât aceste procente referitoare la tranzacţii recente pe piaţa artelor vizuale, este posibil ca respondenţii să considere investiţia în aceste  obiecte ca una pe termen lung, barierele financiare determinând o frecvenţă redusă a achiziţiilor (respectiv, vânzărilor). În ceea ce priveşte participarea la evenimente -vizite la muzee, galerii, expoziţii-, găsim o preferinţă marcantă pentru arta vizuală expusă în muzee (42%) faţă de cea din galerii (23%), se mai arată în Barometrul de Consum Cultural pe 2015.