Zborul MS104 − dovada exploziei „Nu s-a găsit nici măcar o parte întreagă, un membru sau un cap”
- Radu Pădure
- 25 mai 2016, 00:00
Cursa Paris - Cairo s-a făcut literalmente praf. Bucățile din epava avionului, găsite până acum, nu sunt „mai mari decât o palmă”, iar cadavrele par să fi fost spulberate, încât orice identifi care este imposibilă fără probe ADN
Rămășițele omenești descoperite în urma prăbușirii zborului MS804 demonstrează că la bordul avionului a avut loc o explozie, a dezvăluit un important oficial egiptean din domeniul medicinei legale. „Explicația logică este că o explozie l-a doborât”, a declarat acesta pentru Associated Press. Oficialul citat, care a dorit să-și păstreze anonimatul, face parte din echipa de anchetatori egipteni care investighează prăbușirea, joia trecută, a cursei EgyptAir, de la Paris la Cairo, având la bord 66 de persoane, dintre care trei copii.
Ipoteza teroristă
Toate cele 80 de rămășițe găsite până acum sunt „foarte mici”. „Nu există nici măcar o parte întreagă, un membru sau un cap.”
Oficialul egiptean a făcut și o altă precizare importantă: cel puțin una dintre rămășițe (o parte dintr-un braț) prezintă urme de arsuri, ceea ce arată că „a aparținut unui pasager care a stat lângă explozie”.
Dar sursa citată a adăugat: „Nu pot spune însă ce a cauzat explozia”.
Autoritățile egiptene au declarat că prăbușirea avionului Airbus A320 a fost produsă mai degrabă de un atac terorist decât de o defecțiune tehnică. Mai mulți experți în aviatică împărtășesc de asemenea opinia unei explozii la bordul aeronavei.
Ziarul egiptean Al-Watan a citat la rândul său un alt membru al echipei de anchetă, care susține că a fost vorba de o explozie. El dezvăluie că resturile avionului, descoperite până acum în Marea Mediterană, nu sunt „mai mari de o palmă”. Or, părțile mari ale avionului ar fi trebuit descoperite primele, datorită vizibilității. Cu atât mai mult cu cât la căutări participă zeci de nave, avioane și elicoptere, inclusiv un submarin.
Membri ai familiilor pasagerilor au mers ieri la Institutul Medico-Legal din Cairo pentru a aduce probe ADN ale rudelor, care să permită identificarea rămășițelor.
„Zbor liniar”
Ehab Azmy, directorul companiei naționale egiptene care oferă asistență de zbor, a afirmat că avionul EgyptAir nu a făcut nici un viraj brusc și nici nu a pierdut din altitudine înainte de a dispărea de pe radare, așa cum anunțase inițial ministrul grec al Apărării. Azmy susține că avionul avea un curs constant de zbor, la 11.000 de metri înălțime. Amintim că, la ora dispariției avionului de pe radare, comandantul unui vas comercial grec susține că a văzut pe cer un „glob de foc”, la circa 240 km de Insula Karpathos.