Udrea, după ideea ministrului Turismului de a schimba brandul turistic: „Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec”

Udrea, după ideea ministrului Turismului de a schimba brandul turistic: „Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec”

Fostul ministru al Turismului în perioada în care a fost lansat actualul brand turistic al României, Elena Udrea, a criticat ideea actualului ministru, Mircea-Titus Dobre, care vrea să înlocuiască celebra frunză cu o oaie.

Studii, nu păreri

„Brandul acesta turistic, care a fost finanțat din fonduri europene și care, după mine, a fost un succes, a avut ca perioadă de promovare obligatorie 5 ani de zile. Acum nu e obligatoriu să-l schimbi după 5 ani, ci doar nu aveai voie să-l schimbi după 5 ani. Dacă se găsește ceva mai bun, nu e o problemă să fie schimbat. Dacă nu găsim ceva mai bun, atunci nu are rost. Îl schimbăm doar așa că vrem să venim cu altceva? Ca să ajungem la brandul turistic „Romania, explore de Carpathian garden” au muncit sute de oameni, să facă studii, să facă cercetări în țară, în afara țării, a muncit o firmă specializată care a venit, a propus spre analiză turiștilor selectați din întreaga lume. Nu a fost așa că cineva a inventat brandul și logo-ul acela cu frunza. Dacă se vrea neapărat înlocuirea actualului brand, cred că ar trebui făcute niște studii specializate, nu ne dăm cu părerea. Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec... Cred că putem mai mult de atât”, a declarat Elena Udrea pentru stiripesurse.ro.

Întrebată cum i se pare ideea ministrului ministrului Turismului, Mircea-Titus Dobre, ca oaia să devină brand turistic, Elena Udrea a precizat că „nici frunza nu a fost ideea mea. Nu am pretenția că mă pricep la logo-uri, la simboluri, la branduri. Cred că ar trebui lăsați cei care se pricep. Dacă ne dăm toți cu părerea, fiecare vine că a văzut în curtea bunicului o găină, că nu știu ce animal domestic a iubit în copilărie. Dacă propunem fiecare ce ne trece prin cap cred că nu va fi bine pentru imaginea României”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ea a adăugat că „dacă se dorește schimbarea acestui brand, care a fost realmente de succes și premiat peste tot, cel puțin în vremea în care îl prezentam noi pe la târgurile internaționale, atunci se poate încerca o formulă verificată din punct de vedere profesionist, de specialiști în domeniu și se poate veni cu o propunere mai bună decât cea actuală. Nu susține nimeni că e cea mai bună, se poate și mai bine, dar eu zic să încercăm cu specialiști, nu așa cu toți diletanții care își dau cu părerea.”

De asemenea, și fostul șef al statului, Traian Băsescu, a reacționat la ideea propusă de Dobre.

„Să râdem cu Ministrul Turismului

Ministrul Turismului s-ar gândi să schimbe brandul de ţară pentru turism. Foarte bine, este oricând loc de mai bine. Problema este că ministrul ar vrea să fim reprezentaţi de Mioriţa, o baladă tristă, adică de o oaie sau eventual de cei trei ciobani care se omoară între ei. Sunt convins că, dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat”, a cris Băsescu pe pagina sa de Facebook.