Românii cumpără tot mai multe suplimente alimentare văzute în reclamele TV

Românii cumpără tot mai multe suplimente alimentare văzute în reclamele TV

Segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală a înregistrat o creștere moderată în al treilea trimestru al anului față de perioada aprilie-iunie, de aproximativ 3%.

Cu toate acestea, față de aceeași perioadă a anului trecut, vânzările acestui segment de piață au crescut cu aproximativ 13%, de la 739,8 milioane de lei în T3 2017 la 835,3 milioane de lei în T3 2018. (Sandra Sălăgean)

 

Suplimentele de vitamine sunt în top

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit datelor, în perioada iulie-septembrie 2018, piața de produse OTC din România a înregistrat cu 25 de milioane de lei mai mult, din vânzări, față de trimestrul precedent. Cele mai cumpărate produse au fost cele din categoria Lifestyle OTC, urmate de categoria de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, respectiv de produsele din categoria răceală, gripă și alergii. Ultimele poziții în topul preferințelor, în funcție de volumele de vânzări, revin produselor din categoriile vitamine, minerale și suplimente, respectiv dermatologice.

Categoria Lifestyle OTC include produse fără prescripție medicală, care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutății și soluții anti-fumat.

 

Medicii avertizează: mare atenție la aceste produse!

Într-o anchetă EVZ, în care s-a dezvăluit în exclusivitate cum unele produse din categoria OTC sunt insuficient testate sau folosite în mod incorect, medicii atenționau consumatorii că orice abuz are consecințe.

Recomandarea specialiștilor este să vă adresați medicului de familie pentru lămuriuri în privința suplimentelor alimentare, pentru interpretarea prospectului și pentru realizarea unei scheme de tratament individuale, în caz de nevoie. O opinie generalizată în rândul cadrelor medicale este că aceste produse promit prea multe, în comparație cu eficiența lor reală, iar publicitatea agresivă făcută pe toate canalele media încurajează oamenii să cumpere „tratamentele minune”